کد خبر: ۲۶۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۹ - 2020July 10
فرد یا افرادی که می خواهند کمک دقیق تر دریافت کنند بهتر است از ابتدای تصمیم برای ازدواج جهت آشنایی و شناخت بیشتر با خود و نیازهای زندگی مشترک، با یک مشاور پیش از ازدواج در ارتباط باشد
شفاآنلاین>سلامت>روانپزشک و زوج درمانگر گفت: مشاوره پیش از ازدواج پل ارتباطی بسیار قوی برای آشنایی زوجین و نیز عاملی برای دوام و انسجام زندگی مشترک است.

به گزارش شفاآنلاین: سارا اکبرپور با بیان اینکه زوجین بهتر است پیش از تشکیل خانواده به مشاور مراجعه کنند، اظهار داشت: بسیاری از افراد به شیوه و اهداف کاملا متنوع با یکدیگر آشنا می شوند، برای نمونه برخی به همراه بزرگترها و یا خانواده در قالب خواستگاری، افرادی در دوره تحصیل دانشگاه و یا محل کار و متاسفانه برخی در فضای مجازی یکدیگر را پیدا می کنند.

وی تصریح کرد: در این بین برخی به قصد ازدواج و برخی با انگیزه ارتباط برقرار کردن و شیوه های متنوع با هدف تشکیل خانواده، زمینه آشنایی با یکدیگر را فراهم می کنند که در هنگام مراجعه آنها به مشاور قبل از ازدواج به وضوح می توان این موارد را مشاهده کرد.

این روانپزشک زوج درمانگر افزود: طبق بررسی های به عمل آمده انتخاب همسر ایده ال و شریک زندگی مطمئن از فرآیند پیچیده ای برخوردار است که نخست با ایجاد گرایش شروع می شود به نحوی که در این مرحله فرد از بین کسانی که به هر شیوه با آن آشنا شده و از لحاظ ظاهری برای آن جذاب است و از طرفی به لحاظ علاقه، هوشمندی، شخصیت و سایر ارزش های رفتاری و سایر مشخصه ها آن را مشابه با خود می بیند، انتخاب می کند.

اکبرپور گفت: آشکارسازی هویت واقعی در حد گفتن و نشان دادن بویژه در ملاقات های حضوری می تواند به شناخت بیشتر و همچنین مقایسه ارزش های خود با ارزش های طرف مقابل منجر شود. چنانچه این مرحله به عمیق تر شدن گرایش طرفین منتهی شود، رابطه پیشرفت کرده و دوام خواهد آورد و در غیر این صورت احتمال دارد این رابطه قطع شود.


وی افزود: برای انتخاب همسر اگر جذابیت در طرفین به اندازه کافی ایجاد شد و از طرفی موانعی بر سر راه زوجین وجود نداشت، احتمال قوام و یکپارچگی این رابطه ممکن است. در ادامه این مرحله همدلی و صمیمت به نوعی نقش آفرینی می کند و تعارض و تنش بین طرفین از میان برداشته خواهد شد.

این روان درمانگر زوجین اظهار داشت: برای ایجاد خانواده و احترام به آداب و رسوم ازدواج، باید در میان طرفین یکپارچگی ایجاد شود و برای این کار لازم است از طریق ادغام هنجارها، ارزش، قوانین، نقش و عادات روزمره در قالب سبک سنتی، مدرن و یا مشترک، اقدام کرد.

وی با بیان اینکه چنانچه زوجی در ادامه مراحل انتخاب همسر دچار تعارض شد می تواند به مشاوره و متخصص خانواده مراجعه کند، تصریح کرد: فرد یا افرادی که می خواهند کمک دقیق تر دریافت کنند بهتر است از ابتدای تصمیم برای ازدواج جهت آشنایی و شناخت بیشتر با خود و نیازهای زندگی مشترک، با یک مشاور پیش از ازدواج در ارتباط باشد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: