کد خبر: ۲۶۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۹ - 2020July 09
پس از تجویز دارو یک مرد هفتاد و پنج ساله که با کمک دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشید ،‌ جان خود را از دست داد. اما در ده بیمار مرد و زن دیگر که بین سنین سی و شش تا هفتاد و یک سال بودند ،‌ علائم بهبودی دیده شده است
شفاآنلاین>سلامت>گروهی از پژوهشگران دانشگاه توکیو اعلام کردند ،‌ علائم بیماری در ده بیمار از یازده بیمار مبتلا به ویروس کرونا پس از مصرف همزمان داروهای ترکیبی  فوتان ‌ (‌ نافاموستات مسیلیت )‌ و «‌ آویگان »‌ (‌ فاویپیراویر )‌ کاهش یافته است. داروی فوتان معمولا برای درمان ورم حاد پانکراس و دیگر بیماری هایی که موجب لختگی خون در قسمت های مختلف بدن می شود ، استفاده می گردد. 

به گزارش شفاآنلاین، بیمارستان دانشگاه توکیو ماه آوریل امسال به یازده بیماری که به شدت به ویروس کرونا آلوده و در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان بستری شده بودند ،‌ ترکیبی از فوتان و آویگان (‌ داروی ضد آنفولانزا ) تجویز کرد. 

پس از تجویز دارو یک مرد هفتاد و پنج ساله که با کمک دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشید ،‌ جان خود را از دست داد. اما در ده بیمار مرد و زن دیگر که بین سنین سی و شش تا هفتاد و یک سال بودند ،‌ علائم بهبودی دیده شده است.

 از میان این ده بیمار ، هفت بیمار که با دستگاه اکمو (‌ دستگاه کمک کننده فعالیت قلب و ریه )‌ و دستگاه تنفس مصنوعی تحت درمان بودند ،‌ یک ماه پس از مصرف داروی ترکیبی فوتان و آویگان توانستند بدون استفاده از دستگاه و به طور طبیعی تنفس کنند. 

در اروپا و آمریکا گزارش هایی یکی پس از دیگری منتشر شد دایر بر اینکه لخته های خونی که در برخی از بیماران مبتلا به ویروس کرونا ایجاد می شود موجب وخیم شدن وضعیت بیماری کرونا در آنان شده است. با توجه به اثر ضد ویروسی داروی فوتان و همچنین تاثیر آن در جلوگیری از لخته شدن خون، بیمارستان دانشگاه توکیو و دیگر بیمارستان های وابسته به این دانشگاه هم اکنون در حال انجام مطالعات بالینی بر روی 160 بیمار به منظور تایید ایمنی و کارایی این دارو می باشند. 

پرفسور موری یا کیوجی از بخش پیشگیری و کنترل عفونت بیمارستان دانشگاه توکیو درباره مطالعات بالینی که در حال انجام است ، گفت:«‌ ما با این مطالعات بالینی می خواهیم تاثیر مستقل داروی فوتان و تاثیر ترکیبی فوتان با دیگر داروها را در درمان بیماری کرونا بررسی کنیم. »‌‌ان اچ کی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: