کد خبر: ۲۶۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۹ - 2020July 09
نویسنده:تاکشي شيرا ايشي
با توجه به کمبود تجهیزات آزمایشگاهی مقامات بهداشتی ایالت لوئیزیانا اعلام کردند ،‌ تنها افرادی که در تماس با بیماران آلوده به ویروس کرونا بودند یا علائمی مانند تب دارند ، برای دادن آزمایش به آزمایشگاه ها مراجعه کنند
شفاآنلاین>سلامت>با گسترش دوباره شیوع ویروس کرونا در آمریکا ، بار دیگر این کشور با کمبود کیت آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری کرونا رو به رو شده است. مواردی هم دیده شده است که به علت هجوم متقاضیان به آزمایشگاهها ، از آنان آزمایش برای تشخیص ویروس کرونا گرفته نشده است. چنانچه کمبود کیت آزمایشگاهی ادامه یابد ،‌ احتمال دارد که آمریکا در درک وضعیت مبتلایان با مشکل رو به رو شود. 

به گزارش شفاآنلاین،سپیده دم روز ششم ماه ژوئیه در مقابل آزمایشگاه تازه تاسیس شده در محوطه دانشگاه شهر نیواورلئان ایالت لوئیزیانا آمریکا صف طولانی شکل گرفته بود. به گفته مقام مسوول این آزمایشگاه ، پس از شروع کار آزمایشگاه در هشت صبح طی پنج دقیقه همه کاغذ نوبت دهی آزمایشگاه تمام شده است. 

این آزمایشگاه به علت کمبود تجهیزات در طول روز تنها می تواند از 150 داوطلب پذیرش کند. به نظر می رسد بسیاری از افراد که در صف ایستاده بودند ، مجبورند بدون دادن آزمایش به خانه برگردند. بنابراین با توجه به کمبود تجهیزات آزمایشگاهی مقامات بهداشتی ایالت  لوئیزیانا اعلام کردند ،‌ تنها افرادی که در تماس با بیماران آلوده به ویروس کرونا بودند یا علائمی مانند تب دارند ، برای دادن آزمایش به آزمایشگاه ها مراجعه کنند. 
 
در آمریکا با از سرگیری تدریجی فعالیت های اقتصادی از ماه مه ، فرصت تماس افراد با یکدیگر به خصوص جوانان افزایش یافته و همین امر موجب شده است که شیوع ویروس کرونا در این کشور بار دیگر وارد مرحله گسترش شود. 

بر اساس آمار دانشگاه جان هاپکینز ، شمار مبتلایان جدید روزانه به بیش از چهل هزار نفر رسیده است. همچنین مجموع مبتلایان آمریکا تا روز هفتم ماه ژوئیه به 2 میلیون 960 هزار نفر رسیده است که در این میان بیش از 130 هزار نفر جان خود را از دست دادند. در دو هفته گذشته شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در ایالتهای آریزونا و فلوریدا دو برابر شده است. 

 در آمریکا کمبود تجهیزات آزمایشگاهی در ماههای مارس و آوریل هم که شیوع ویروس کرونا در این کشور به طور جدی آغاز شده ،‌ یک مشکل اساسی بوده است. دولت ترامپ در آن مقطع شرکتها را ترغیب به افزایش تولید کیت های آزمایشگاهی و سواب پنبه ای مورد استفاده در آزمایشگاه ها کرده و امکانات آزمایشگاهی را در هر منطقه با همکاری دولت ایالتی گسترش داده است. 

به گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در آمریکا ، تاکنون از 37 میلیون نفر در سراسر آمریکا ، که برابر با بیش از ده درصد از جمعیت این کشور است ،‌ آزمایش کرونا گرفته شده است.

 گفته می شود شمار آزمایش های گرفته شده به حدود چهار میلیون نفر در هفته افزایش یافته ، ‌ولی با این حال تعداد افراد متقاضی آزمایش در مناطقی که شیوع ویروس کرونا گسترش یافته بیش از میزان عرضه است. ‌نیکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: