کد خبر: ۲۶۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 2020July 08
در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسید
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسیده است.

به گزارش شفاآنلاین، سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۲۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۲۰۹ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۳۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.


لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۳۹۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: مردم از سفرهای غیرضروری و به ویژه سفر به استان‌های خراسان رضوی و مازندران خودداری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: مردم از طولانی شدن بیماری خسته شده و خیلی از خانواده‌ها داغدار شده و خیلی‌ها رنج بیماری را تحمل کردند و بسیاری نگران ابتلا به بیماری هستند. کادر بهداشت و درمان فشار کاری زیادی را تحمل کرده‌اند، اما این بیماری تمام می‌شود و امیدواریم به کمک یکدیگر بتوانیم این بیماری را شکست بدهیم. کار صحیح در این دوران، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمع‌ها است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: