کد خبر: ۲۶۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 2020July 08
در حال حاضر وضعیت شش نفر از این پزشکان وخیم گزارش شده و شرایط ۱۵ نفر دیگر نیز متوسط وخیم می باشد
شفاآنلاین>سلامت>کلینیک وابسته به دانشگاه پزشکی جمهوری آذربایجان امروز (سه شنبه)  اعلام  کرد که ۳۳ پزشک این کلینیک به ویروس کرونا مبتلا شدند.

به گزارش شفاآنلاین، بر اثر اقدامات بموقع انجام گرفته، شش نفر از این پزشکان درمان و از بیمارستان ترخیص شده اند و در حال حاضر ۲۷ نفر دیگر تحت درمان می باشند.

 در این گزارش با اشاره به این که ۲۱ نفر از پزشکان مبتلا به ویروس کرونا پزشکان بخش مراقبت های ویژه هستند، آمده است: در حال حاضر وضعیت شش نفر از این پزشکان وخیم گزارش شده و شرایط ۱۵ نفر دیگر نیز متوسط وخیم می باشد.  

 بنا به آمار رسمی تا تا این لحظه ۲۰  هزار و ۸۳۱ نفر در جمهوری آذربایجان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۱۲ هزار ۱۸۲ نفر از آنها درمان و از بیمارستان ترخیص شده، ۲۵۸ نفر جان باخته و هشت هزار و ۳۹۷ نفر نیز در حال درمان می باشند.

ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا شرایط شیوع این ویروس و افزایش موارد ابتلا به آن طی ماه اخیر در این کشور نگران کننده خوانده و بر این اساس از یکشنبه گذشته تا ۳۰  تیر ماه جاری محدودیت‌های سخت قرنطینه‌ای در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و ۱۵ شهر دیگر این کشور اعمال کرده است.

در مدت اعمال محدودیت های سخت قرنطینه ای در ۱۶ شهر،  خروج شهروندان آذری از منزل فقط با دریافت مجوز دو ساعته از طریق سیستم الکترونیکی وزارت کشور جمهوری آذربایجان امکان پذیر می باشد.


 بر اساس تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان، متروی شهر باکو تا ۳۰ تیر ماه تعطیل و حرکت وسایل نقلیه عمومی در این شهرها در روزهای پایانی هفته ممنوع است.

 با تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان، ارتش این کشور در کنار پلیس آن در اعمال محدودیت های سخت قرنطینه ای کمک می کند.

در حال حاضر مراکز تجاری بزرگ و رستورانها، غذاخوری ها و مراکز تفریحی در سراسر جمهوری آذربایجان تعطیل بوده و میزان جریمه های نقض محدودیت های سخت قرنطینه ای هم افزایش یافته است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: