کد خبر: ۲۶۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 2020July 08
من خوبم و احساس خوبی دارم فقط علائم خفیفی دارم و حتی می‌خواهم اینجا پیاده روی کنم اما به دلیل توصیه‌های پزشکی نمی‌توانم
 شفاآنلاین>سلامت>ژائیر بولسونارو رییس جمهوری برزیل روز سه شنبه در شهر برزیلیا به خبرنگاران گفت که آزمایش ویروس کرونا وی مثبت اعلام شده است.

به گزارش شفاآنلاین، بولسونارو خطاب به خبرنگاران گفت: من خوبم و احساس خوبی دارم فقط علائم خفیفی دارم و حتی می‌خواهم اینجا پیاده روی کنم اما به دلیل توصیه‌های پزشکی نمی‌توانم. 

پیش از این بولسونارو گفته بود که به دنبال داشتن علائم بیماری وی در روز دوشنبه آزمایش تشخیص ویروس کرونا خواهد داد. 

مایک رایان کارشناس سازمان بهداشت جهانی روز سه شنبه گفت: آژانس برای رییس جمهوری برزیل سلامتی کامل از بیماری کووید ۱۹ آرزو می‌کند. 

رایان به خبرنگاران تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی شاهد شتاب شیوع ویروس کرونا در ماه جولای (تیرماه) بوده است. 


به دنبال شیوع ویروس کرونا در برزیل تا کنون بیش از یک میلیون و ۶۲۸ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و ۶۵ هزار و ۶۳۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. 

بسیاری رییس جمهوری برزیل را که از آن به ترامپ آمریکای جنوبی تعبیر می‌کنند، به خاطر برخورد با موضوع کرونا زیر انتقاد شدید قرار می‌دهند. 

درحالی که آمارهای رسمی ابتلا و فوت افراد ناشی از کرونا در برزیل بسیار بالاست، بازهم بسیاری از کارشناسان، آمارهای واقعی را بیشتر از آمار اعلام شده از سوی دولت می‌دانند. 

"الکساندر نیم باربسو" استاد پزشکی در دانشگاه ایالتی سائوپائولو در این باره گفت که آمار اعلام شده مبتلایان بسیار کمتر از شمار واقعی است، چرا که برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که آمار واقعی بین پنج تا ۱۰ برابر تعداد اعلام شده است. 

شیوع گسترده کرونا در برزیل درحالی است که وزارت بهداشت این کشور از ۲۶ اردیبهشت ماه با استعفای «نلسون تیچ» (وزیر بهداشت) که به خاطر اختلاف با رییس جمهوری این کشور از سمت خود کناره‌گیری کرد، بدون وزیر اداره می‌شود.  دویچه وله
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: