کد خبر: ۲۶۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۹ - 2020July 08
راه‌اندازی شماری از کمپین‌ها نظیر "در-خانه-می‌مانیم" و "ماسک-بزنیم" نیز به همراه تولید پوستر و بروشور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در جهت افزایش آگاهی‌بخشی شهروندان انجام شده است
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان از مشارکت تشکل‌های جوانان در سامانه ۴۰۳۰ به منظور مقابله با ویروس کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، سجاد سالک روز ‌چهارشنبه در خصوص اقدامات سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: یکی از وظایف اساسی سمن‌ها کمک به مسئولان اجرایی کشور به هنگام بروز یک بحران همچون سیل، زلزله و بیماری‌های نوپدید است.

وی افزود: در حال حاضر نیز با شیوع ویروس کرونا در کشور مراکز مشاوره وزارت ورزش و جوانان در زمینه ترویج، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در باره این بیماری با برخی از سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری می‌کنند.

سالک ادامه داد: راه‌اندازی شماری از کمپین‌ها نظیر "در-خانه-می‌مانیم" و "ماسک-بزنیم" نیز به همراه تولید پوستر و بروشور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در جهت افزایش آگاهی‌بخشی شهروندان انجام شده است.

وی تصریح کرد: تامین و توزیع اقلام بهداشتی - درمانی ضروری بعضی از گروه‌های خاص و مناطق محروم هم از اقدامات این سازمان‌های خودجوش برای مقابله با کرونا پیش از گذار از دوران بحران بود.


سامانه تلفنی ۴۰۳۰ همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارائه مشاوره درخصوص این ویروس راه اندازی شد.

انتخابات الکترونیکی هیات رئیسه مجمع ملی مردم نهاد جوانان 

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: برگزاری انتخابات غیرحضوری و الکترونیکی هیات رئیسه مجمع ملی مردم نهاد جوانان نیز یکی دیگر از اقدامات وزارت ورزش و جوانان به منظور مقابله با کرونا است.

وی ادامه داد: این انتخابات که براساس برنامه‌ریزی‌ها باید به صورت حضوری در شهر مشهد در اردیبهشت ماه برگزار می‌شد، به دلیل بروز ویروس کرونا به مردادماه موکول و در حال حاضر نیز به جهت شیوع مجدد بیماری به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گفته سالک، ۲۶۰ فرد دارای حق رای در ۳۱ استان کشور آرا را به صورت الکترونیکی تحویل و تبلیغات انتخاباتی کاندیدا هم در فضای مجازی انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به دعوت جامعه ورزش و جوانان از یک شرکت نرم‌افزاری به منظور تامین امنیت و سلامت انتخابات یادآور شد: الزام برگزاری آموزش‌های الکترونیکی و انتخابات غیرحضوری جهت مقابله با شیوع کرونا یک تجربه اثرگذار بود که هزینه‌های اقتصادی را کاهش داد و روند اجرایی برخی از امور را سرعت بخشید. 

سالک خاطرنشان کرد: این تجربه اثرگذار می‌تواند تداوم یابد و اعتبارات اقتصادی به منظور تولیدات محتوایی و اقدامات فرهنگی و اجتماعی هزینه شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: