کد خبر: ۲۶۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 2020July 07
کره شمالي که پيشتر مذاکره جديد با آمريکا را رد کرده بود روز سه شنبه بار ديگر همزمان با سفر «استفان بايگون» نماينده ويژه آمريکا در امور کره شمالي به سئول، ياداوري کرد که هيچگونه تمايلي براي از سرگيري مذاکره با آمريکا ندارد.

شفاآنلاین>اجتماعی>کره شمالي که پيشتر مذاکره جديد با آمريکا را رد کرده بود روز سه شنبه بار ديگر همزمان با سفر «استفان بايگون» نماينده ويژه آمريکا در امور کره شمالي به سئول، ياداوري کرد که هيچگونه تمايلي براي از سرگيري مذاکره با آمريکا ندارد.

به گزارش شفاآنلاین: سفر «استفان بايگون» معاون وزير خارجه آمريکا و نماينده ويژه اين کشور در امور کره شمالي امروز سه شنبه آغاز مي شود و به مدت سه روز ادامه دارد او در اين سفر مذاکراتي با «لي دو هون» نماينده کره جنوبي در امور کره شمالي، وزير امور خارجه کره جنوبي و معاون اول او دارد.

همزمان با آغاز اين سفر «کوآن جونگ گون» مديرکل بخش آمريکا وزارت خارجه کره شمالي در بيانيه اي که خبرگزاري يونهاپ به نقل از رسانه هاي کره شمالي منتشر کرد گفته است «پيونگ يانگ برنامه اي براي مذاکره مجدد با مقامات آمريکايي ندارند».

وي در واکنش به انتشار برخي اخبار از سوي مقامات و رسانه هاي کره جنوبي مبني بر احتمال مذاکره مجدد «کيم جونگ اون» رهبر اين کشور با «دونالد ترامپ» رييس جمهوري آمريکا پيش از انتخابات اين کشور، از کره جنوبي خواست مداخله در امور ساير کشورها را متوقف کند.

اين ديپلمات کره شمالي گفت: «به صراحت يک بار ديگر اعلام مي کنيم ما قصد نداريم چهره به چهره با ايالات متحده بنشينيم و مذاکره کنيم».

صحبت از نشست ديگري بين دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا و کيم جونگ اون رهبر کره شمالي از زماني آغاز شد که «مون جائه اين» رئيس جمهوري کره جنوبي اخيراً اعلام کرده بود خواستار چنين جلسه اي قبل از انتخابات رياست جمهوري آمريکا است.


اما مديرکل آمريکا وزارت خارجه کره شمالي در بيانيه خود آورده است که معاون وزير خارجه کره شمالي پيشتر موضع کشورش را  به صورت واضح در مورد شايعه امکان اجلاس مستقيم بين سران کره شمالي و آمريکا بيان کرده است.

اشاره اين مقام کره شمالي به اظهارات  «چو سون خويي»  معاون وزير امور خارجه کره شمالي است که روز شنبه در بيانيه اي اعلام کرد هيچ برنامه اي فوري براي از سرگيري مذاکرات هسته اي با آمريکا و ديدار کيم جونگ اون رهبر کره شمالي با دونالد ترامپ ندارد مگر اينکه کاخ سفيد از «رفتارهاي خصمانه»  دست بردارد.

کوان با انتقاد از کره جنوبي که به امکان مذاکره مجدد ميان کره شمالي و آمريکا دامن مي زند گفت با اين وجود چنين صحبت هاي مزخرفي که هيچ تغييري در تلاش آنها براي ميانجيگري نشست کره شمالي و آمريکا ندارد بي وقفه از سئول شنيده مي شود به نظر مي رسد آنها گوش شنوا دارند يا اينکه شايد قصد دارند همواره به نفع خود صحبت کنند.

مديرکل آمريکا وزارت خارجه کره شمالي گفت تلاش هاي کره جنوبي براي تبديل شدن به "ميانجيگر" بي نتيجه است زمان نشان خواهد داد که آيا تلاش هاي اين کشور موفق خواهد شد يا فقط متحمل ضرر و تمسخر مي شوند.

روابط بين آمريکا و کره شمالي بعد از سه ديدار بي نتيجه سران دو کشور تيره شده است.


يونهاپ

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: