کد خبر: ۲۶۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 2020July 07
مدير موسسه ملي آلرژي و بيماري‌هاي عفوني آمريکا اعلام کرد: چنانچه با همين رويه آمريکا پيش رود اميدي به پايين آمدن شمار مبتلايان به ويروس کرونا وجود ندارد، اين موج دوم ابتلا به کرونا نيست بلکه اکنون با خيزش آن مواجه ايم.


شفاآنلاین>سلامت>ناکارآمدي دولت دونالد ترامپ در مهار همه‌گيري ويروس کرونا در آمريکا که همچنان مورد انتقاد قرار دارد، اکنون شمار مبتلايان به بيماري کوويد-۱۹ در اين کشور از مرز سه ميليون نفر گذشت.

به گزارش شفاآنلاین:شمار مبتلايان به ويروس کرونا در آمريکا را تا لحظه مخابره اين خبر سه ميليون و ۴۰هزار و ۸۳۳ نفر اعلام کرد که از اين تعداد نزديک به ۱۳۳هزار نفر جان باخته اند.


شبکه خبري سي ان ان نيز روز سه شنبه  با انتشار اين خبر، تيتر زد: آمريکا با سقوط آزاد ابتلا به ويروس کرونا مواجه است.

بنابراين گزارش آنتوني فائوچي مدير موسسه ملي آلرژي و بيماري‌هاي عفوني آمريکا  اعلام کرد: چنانچه با همين رويه آمريکا پيش رود اميدي به پايين آمدن شمار مبتلايان به ويروس کرونا وجود ندارد، اين موج دوم ابتلا به کرونا نيست بلکه اکنون با خيزش آن مواجه ايم.

امتناع مقام ارشد آمريکايي از تاييد اظهارات نادرست ترامپ

آمريکا درحالي با افزايش چشمگير ابتلا به ويروس کرونا دست به گريبان است که دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا بار ديگر در اظهاراتي متنافض باعث سردرگمي آمريکايي ها شده است، وي  در بدو شيوع اين بيماري گفته بود که بزودي اين ويروس محو خواهد شد و آخر مورد اينکه روز ۱۴ تيرماه مدعي شد؛  ۹۹ درصد ابتلا به کرونا بي خطر است.


اين درحالي است که «استيون هان» کميسيونر غذا و داروي آمريکا در مصاحبه روز ۱۵ تيرماه با شبکه خبري سي ان ان به کرات از پاسخ به پرسش اين شبکه درخصوص صحت گفته هاي رئيس جمهوري آمريکا طفره رفت و درنهايت گفت: من نمي خواهم به اين موضوع بپردازم که چه کسي درست مي گويد و چه کسي اشتباه مي گويد.

سي ان ان گزارش داد: اجتناب اين مقام ارشد دارويي و غذايي آمريکا در تصحيح اظهارات اشتباه و گمراه کننده رئيس جمهوري، خشم و بي اعتمادي عميق بين مردم و هيات حاکمه دولت را موجب شد.

شمار مبتلايان در يک روز به ۵۷ هزار نفر رسيد

درحالي شمار مبتلايان به ويروس کرونا در آمريکا از مرز سه ميليون نفر گذشت که به دنبال بازگشايي کسب و کارها در اکثر ايالت هاي آمريکا، که به گزارش خبرگزاري رويترز تنها در روز ۱۴ تير(استقلال آمريکا) ۵۷ هزار مورد جديد از اين بيماري از سوي دانشگاه جان هاپکينز در سراسر آمريکا گزارش شد.

رويترز افزود: از ۵۰ ايالت آمريکا، ۳۷ ايالت در هفته گذشته شاهد افزايش مبتلايان بوده ‌است.

هم اکنون بيش از  ۱۱ميليون و ۷۴۶ هزار نفر در سراسر جهان به کوويد-۱۹ مبتلا شده اند که از اين تعداد نزديک به ۵۴۱ هزار نفر جان باخته اند.

ورد ميترز دات اينفو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: