کد خبر: ۲۶۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 2020July 07
صدراعظم آلمان در مخالفت با برخي سياستمداران که خواهان لغو اجبار به استفاده از ماسک شده‌اند، بار ديگر لزوم رعايت اين قانون را مورد تاکيد قرار داد.


شفاآنلاین>اجتماعی>صدراعظم آلمان در مخالفت با برخي سياستمداران که خواهان لغو اجبار به استفاده از ماسک شده‌اند، بار ديگر لزوم رعايت اين قانون را مورد تاکيد قرار داد.

به گزارش شفاآنلاین: «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان گفت هنوز زود است که مقررات استفاده اجباري از ماسک هنگام خريد و يا در وسايل نقليه عمومي و محيط‌هاي بسته در کشور برچيده شود.

«اشتفن زايبرت» سخنگوي دولت آلمان از سوي صدراعظم اين کشور گفت: هرکجا که در زندگي عمومي رعايت فاصله اجتماعي به صورت کامل ممکن نباشد، زدن ماسک ضروري محسوب مي شود. اين سخنان در پي فشارها و نظرات مخالفي که در روزهاي اخير از سوي برخي از سياستمداران در ايالت‌هاي شرقي آلمان ابراز شده بود، بيان مي شود.


وي با بيان اين که دولت فدرال تغيير مقررات موجود را ضروري نمي داند، تاکيد کرد: چه در اتوبوس، چه در مترو و چه در فروشگاه‌ها الزام به زدن ماسک بايد باقي بماند.

به گفته سخنگوي دولت آلمان به ويژه در شرايط کنوني اين موضوع بيش از پيش اهميت دارد زيرا با شروع تعطيلات بسياري از شهروندان به مرخصي و سفر مي روند و همين امر مي تواند به گسترش ويروس سرعت بخشد.

براين اساس حتي در مناطقي که موارد بسيار کمي از ابتلا به ويروس کرونا ديده شده اکنون ممکن است با شروع فصل سفرها و جابجايي افراد، خطر بيشتر شود.

سخنان سخنگوي دولت آلمان در مقابل نظراتي است که در روزهاي اخير از سوي برخي از سياستمداران اين کشور مطرح شده است. «هري گلاوه» وزير اقتصاد ايالت مکلنبورگ-فور پومرن در شرق آلمان به اين بحث دامن زده بود. اين سياستمدار که هم حزبي خانم مرکل از حزب دموکرات مسيحي آلمان است، به روزنامه "ولت ام زونتاگ" گفته بود که وقتي آمار مبتلايان به کرونا، مانند وضعيت فعلي در اين ايالت کم باشد ديگر هيچ دليلي براي اجراي مقررات زدن ماسک اجباري نمي بيند.

همچنين «برن آلتوسمن» وزير اقتصاد ايالت نيدرزاکسن دوشنبه در شبکه اول تلويزيون آلمان گفت که پس از تعطيلات تابستان بايد در اين باره بحث شود که آيا بهتر نيست مقررات اجبار زدن ماسک را در خرده فروشي‌ها و مغازه‌هاي کوچک اختياري کنيم.

طبق آخرين آمارهاي رسمي تاکنون ۱۹۸ هزار و ۵۷ نفر در آلمان به ويروس کرونا مبتلا شده اند که از اين ميان ۹ هزار و ۹۲ نفر جان باخته و ۱۸۲ هزار و ۷۰۰ نفر نيز بهبود يافته اند.


دويچه وله
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: