کد خبر: ۲۶۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۹ - 2020July 07
۴۰ تن از خبرنگاران و کارکنان رسانه هاي صهيونيستي از جمله باراک راويد خبرنگار شناخته شده در حوزه ديپلماتيک به علت مخالفت با بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي که بيش از يک دهه قدرت را در دست دارد، برکنار شدند.


 شفاآنلاین>اجتماعی>۴۰ تن از خبرنگاران و کارکنان رسانه هاي صهيونيستي از جمله باراک راويد خبرنگار شناخته شده در حوزه ديپلماتيک به علت مخالفت با بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي که بيش از يک دهه قدرت را در دست دارد، برکنار شدند.

به گزارش شفاآنلاین: راويد که به علت پوشش اخبار فوري در حوزه ديپلماتيک و انتقاد از نتانياهو خبرنگار معروفي است، نامه‌اي را در خصوص برکناري خود از کار در شبکه ۱۳ تلويزيون اسرائيل دريافت کرده است.

نام‌هاي تالي مورنو گوينده خبر، دني روپ کارشناس هواشناسي و آکيوا نُويک خبرنگار سياسي کنار باراک راويد در ميان ديگر اسامي شناخته شده در ليست ۴۰ نفره اخراجي از شبکه ۱۳ نيز به چشم مي‌خورد.


راويد سابقه پوشش اخبار فوري در حوزه روابط رژيم صهيونيستي با آمريکا، اروپا و ديگر شرکاي خارجي را پوشش مي‌داد. گزارش‌هاي اين خبرنگار معروف بارها موجب آزردگي نتانياهو شده و نخست وزير در گذشته وي را به صورت علني توبيخ کرده است.   

در ماه‌هاي گذشته راويد مصاحبه‌هاي اختصاصي با جرد کوشنر مشاور ارشد و داماد رئيس جمهوري آمريکا و وزير خارجه بحرين داشته است. وي مطالبي را هم براي تارنماي آکسيوس منتشر مي‌کند و منبع موثق اطلاعات براي آمريکا و کارشناسان خاورميانه است.

يک منبع آگاه که از محتواي نامه اخراج راويد اطلاع داشت، گفت که دليل برکناري او در نامه نتايج حرفه‌اي ضعيف ذکر شده است.  

نوا لانداو روزنامه نگار هاآرتص و شخص نزديک به راويد در صفحه توئيتر خود نوشت که اخراج آنها "بوي ترور سياسي" مي‌دهد.

اين درحالي است که طبق گزارش روزنامه هاآرتص، شبکه ۱۳ در بيانيه‌اي علت اخراج کارکنان خود را مسائل مالي عنوان کرده و گفته که اين روند احتمالا ادامه پيدا مي‌کند.

بسياري از کارشناسان و کاربران فضاي مجازي معتقدند که پشت پرده اخراج او انگيزه سياسي وجود دارد.

نتانياهو بيش از يک دهه زمام امور را در فلسطين اشغالي در دست دارد و در اين مدت نشان داده که با ايجاد يک اردوگاه راست افراطي با هرگونه انتقاد و مخالفت به شدت برخورد مي‌کند. وي همچنين در رابطه با پرونده‌هاي فساد مالي خود که چندي پيش با حضور در دادگاه اولين جلسه آن پيگيري شد، بمنظور جلوگيري از پيشبرد پرونده‌هاي فساد  خود چندين بار قصد ايجاد دردسر براي آويخاي مندلبليت دادستان کل رژيم صهيونيستي را داشته است.

وي همچنين در راستاي اينکه حمايت‌هاي داخلي از خود در مقابل مخالفت‌ها را نشان دهد به همراه چند تن از وزيران حزب ليکود که وي را اسکورت مي‌کردند در جلسه اول دادگاه حضور يافته بود.

آسوشيتدپرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: