کد خبر: ۲۶۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۹ - 2020July 06
سخنگوی گمرک از رشد سه برابری واردات تلفن همراه از از ابتدای امسال تا کنون خبر داد
شفاآنلاین>اقتصادی>سخنگوی گمرک از رشد سه برابری واردات تلفن همراه از از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین:رشد 3 برابری واردات تلفن همراه  آقای سید روح اله لطیفی،گفت: از ابتدای سال تا ۱۵ تیر دو میلیون و ۴۰۴ هزار و ۹۳۳ دستگاه تلفن همراه وارد شده که این میزان حدود سه برابر واردات تلفن همراه در مدت مشابه سال قبل است.

سخنگوی گمرک در واکنش به برخی از خبر‌ها مبنی بر کمبود واردات تلفن همراه افزود: بر خلاف ادعا‌هایی که برخی از افراد با نیت‌های مختلف در رسانه‌ها بیان می‌کنند آمار رسمی واردات گوشی تلفن همراه نشان می‌دهد از ابتدای سال ۹۹ تا ۱۵ تیرماه، دومیلیون و ۴۰۴ هزار و ۹۳۳ دستگاه تلفن همراه با ۹۱۸ اظهار نامه از گمرکات کشور ترخیص شده و وارد بازار شده است.


وی گفت: واردات تلفن همراه درمدت مشابه سال گذشته ۸۶۴ هزار و ۲۰۸ دستگاه، به ارزش ۷۳ میلیون و ۶۳۵ هزار و ۸۶۰ دلار را شامل می‌شد، در صورتی که ارزش تلفن همراه در مدت سه ماه و نیم ابتدای سال ۹۹، ۳۷۳ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۵۹۰ دلار است که از لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۰۷ درصد رشد و از لحاظ تعداد نیز رشد ۱۷۸ درصدی را شاهد بودیم.

لطیفی اضافه کرد: با این حجم واردات تلفن همراه، در حالت طبیعی نباید مشکلی در عرضه تلفن همراه در بازار به وجود بیاید.صدا و سیما 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: