کد خبر: ۲۶۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۹ - 2020July 06
بیشتر مردم معتقدند شهردار «کوییکه» شیوع ویروس کرونا را در توکیو با اجرای سیاست های خود به خوبی کاهش داده است به همین دلیل از شانس زیادی برای انتخاب مجدد برخوردار است
شفاآنلاین>سلامت>همزمان با بالا رفتن آمارهای مبتلایان به کرونا در ژاپن، میلیون ها نفر امروز یکشنبه در پایگاه های رای گیری در توکیو، رای خود را برای انتخاب شهردار به صندوق انداختند.

به گزارش شفاآنلاین، علاوه بر خانم کوییکه شهردار فعلی توکیو، آقای کنجی اوتسونومیا ۷۳ ساله حقوقدان و رئیس پیشین فدراسیون وکلا در ژاپن، آقای تارو یاماموتو ۴۵ساله بازیگر پیشین که اکنون رهبر حزب ریوا شینسنگومی است و آقای تایسوکه اونو ۴۶ ساله معاون سابق فرماندار استان کوماموتو هم در این رقابت حضور دارند.

بیشتر مردم معتقدند شهردار «کوییکه» شیوع ویروس کرونا را در توکیو با اجرای سیاست های خود به خوبی کاهش داده است به همین دلیل از شانس زیادی برای انتخاب مجدد برخوردار است.  

نتایج انتخابات به احتمال زیاد بعد از ساعت ۸ بعد از ظهر پیش بینی می شود و صبح دوشنبه پس از اتمام شمارش آرا اعلام خواهد شد.

انتخابات شهرداری ها در توکیو در حالی است که «یوریکو کویکه» وزیر دفاع پیشین ژاپن و فرماندار کنونی توکیو روز شنبه از ساکنان پایتخت خواست تا با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا، از رفت و آمد به دیگر مناطق ژاپن خودداری کنند.

بنا بر اعلام مقامات، شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در پایتخت ژاپن روز شنبه برای سومین روز متوالی به بیش از ۱۰۰ نفر رسیده است و تنها در ۲۴ ساعت منتهی به این روز ۱۳۱ نفر به جمع مبتلایان به کووید۱۹ در این شهر اضافه شده‌اند


گفته می‌شود مهمترین مراکز شیوع این ویروس در روزهای اخیر کلوپ‌های شبانه بوده‌اند و بیماران نیز عمدتا در دهه دوم یا سوم زندگی‌شان به سر می‌بردند یک روز پیش از این نیز آمار مبتلایان جدید در توکیو ۱۲۴ نفر بوده است.

شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر این کشور به بیش از ۱۹ هزار نفر و شمار قربانیان نیز به ۹۷۶ نفر رسیده است.

با وجود شیوع دوباره ویروس کرونا بویژه در پایتخت، یاسوتوشی نیشیمورا وزیر اقتصاد ژاپن اعلام کرد که دولت قصد ندارد دوباره وضعیت اضطراری برقرار کند.

همزمان آبه شینزو نخست وزیر ژاپن می گوید که علیرغم افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، نیازی به اعلام دوباره وضعیت اضطراری نیست. ژاپن تایمز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: