کد خبر: ۲۶۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۹ - 2020July 06
این راهپیمایی در حالی برگزار شد که معترضان آمریکایی در پی قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست توسط پلیس شمار زیادی از مجسمه‌های دوره برده‌داری و نمادهای نژادپرستی را سرنگون کردند
شفاآنلاین>سلامت>معترضان ضدنژادپرستی در فرانسه یکشنبه در سطح شهر پاریس پایتخت این کشور راهپیمایی کردند.

به گزارش شفاآنلاین، معترضان تلاش کردند تا توجه افراد را به مجسمه‌ها و خیابان‌هایی جلب کنند که نام آنها با تجارت برده و جنایت‌های دوره استعمار گره خورده است.

فعالان حقوق سیاهپوستان و مهاجران و همچنین گروه‌های حامی مردم فقیر در فرانسه از سازمان دهندگان و شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی بودند.

این راهپیمایی در حالی برگزار شد که معترضان آمریکایی در پی قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست توسط پلیس شمار زیادی از مجسمه‌های دوره برده‌داری و نمادهای نژادپرستی را سرنگون کردند.

«امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه گفته که هیچ یک از مجسمه‌های جنجالی در کشورش را جابجا نخواهد کرد.


سازمان دهندگان تظاهرات یکشنبه در فرانسه دولت را به «نادیده گرفتن یاد مردمانی که به برده‌داری و استعمار گرفته شده‌اند» متهم کردند.

آنها خواستار نامگذاری خیابان‌ها با اسامی افرادی شدند که علیه تجارت برده و جنایت‌های دوره استعمار مبارزه کردند.

راهپیمایی فرانسوی‌ها که از مقابل «موزه مهاجرت» پاریس آغاز شد، در پنجاه و هشتمین سالگرد استقلال الجزایر از فرانسه برگزار شد.

الجزایر سالروز استقلال خود را با مراسم ویژه به خاکسپاری ۲۴ نفر از مبارزانی که در قرن نوزدهم توسط نیروهای فرانسوی سربریده شدند، برگزار می‌کند.

جمجمه‌های آن افراد به عنوان نماد پیروزی به فرانسه فرستاده شد و چندین دهه در موزه پاریس نگهداری می‌شدند. فرانسه روز جمعه این جمجمه‌ها را به الجزایر بازگرداند.آسوشیتدپرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: