کد خبر: ۲۶۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۹ - 2020July 06
با اعلام اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده، از گوشه و کنار برخی خبرها در مورد گرانفروشی یا احتکار اقلام بهداشتی دوباره به گوش می‌رسد، موضوعی که معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از برخوردی جدی با آن خبر داده است.

شفاآنلاین>اجتماعی>با اعلام اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده، از گوشه و کنار برخی خبرها در مورد گرانفروشی یا احتکار اقلام بهداشتی دوباره به گوش می‌رسد، موضوعی که معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ از برخوردی جدی با آن خبر داده است.

به گزارش شفاآنلاین:سرهنگ نادر مرادی درباره اینکه با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و سرپوشیده، پلیس چه تمهیدی برای جلوگیری از تکرار مواردی نظیر احتکار و گرانفروشی که در روزهای نخست شیوع کرونا نیز رخ داده بود، خواهد داشت، گفت: باید به صورت جدی اعلام کنم که پلیس در این مورد با جدیت حضور داشته و با هرگونه موارد تخلف در این زمینه برخورد خواهد شد؛ حال می خواهد این تفکر از نوع گرانفروشی، احتکار و یا موارد دیگر باشد.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید


معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس خود را ملزم به دفاع از سلامت شهروندان می داند، خاطرنشان کرد: در روزهای نخست شیوع کرونا نیز پلیس با بسیاری از افراد سودجو که تلاش داشتند با سوءاستفاده از فضای پیش آمده پول و سود بیشتری به جیب بزنند برخورد کرد و این برخوردها همچنان هم ادامه دارد.

مرادی افزود: در همین راستا نیز روز گذشته با انباری در غرب تهران روبه رو شدیم که به محل دپو و احتکار اقلام بهداشتی بدل شده بود. در عملیاتی که همکارانم دیروز انجام دادند، تنها دو میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک ساده و ۲۱۰هزار ماسک فیلتر دار کشف و ضبط شد.

وی افزود: کشف دو میلیون و ۴۵ هزار جفت دستکش لاتکس، ۴۲۰  لیتر الکل اتانول، ۳۱۸۰ بطری محلول ضدعفونی کننده،  ۵۰۰ هزار جفت دستکش پلاستیکی،  ۱۹۰۰ عدد ژل ضد عفونی کننده و  ۱۳۰۰ دست لباس ایزوله نیز از دیگر کشفیات ماموران پلیس از این انباربود که در این خصوص یک نفر نیز دستگیر و انبار مذکور نیز با حکم قضایی پلمب شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ با بیان اینکه اقلام مکشوفه به نهادهای مرتبط تحویل داده شد، گفت: برای این موضوع نیز پرونده ای تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

مرادی تاکید کرد که برخورد پلیس با سودجویان و افرادی که بخواهند با فرصت طلبی سلامت مردم را به خطر بیاندازند همچنان ادامه خواهد داشت و قطعا با هرگونه احتکار ماسک، اقلام بهداشتی و نیز گرانفروشی این اقلام برخورد خواهد شد.

ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: