کد خبر: ۲۶۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۹ - 2020July 06
شاید بیشتر از هر زمانی در گذشته، کووید، ارتباط ناگسستنی میان پزشکی و مسئولیت اجتماعی را به ما یادآوری کرد؛ کووید، تعهداتمان نسبت به جامعه خودمان، جامعه جهانی و حتی بشریت را به ما یادآوری کرد.
شفاآنلاين :دکتر نصرالله قهرمانی،  فوق تخصص نفرولوژی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و استاد دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، در مراسم فارغ التحصیلی اینترنتی دانش آموختگان این دانشگاه گفت:ما بزودي تاريكي كوويد ١٩را پشت سرخواهيم گذاشت.

به گزارش شفاآنلاين،متن سخنراني اين استاد سرشناس ايراني را در ادامه مي خوانيد.

فارغ التحصیلی همیشه فرصتی را برای تعمق فراهم میکند. امروز که از این فرصت استفاده میکنم، فارغ‌التحصیلی خود را از رزیدنتی، در ۳۳ سال پیش به یاد می آورم. تمام دوران رزیدنتی من همزمان با سالهای جنگ ویرانگر ایران و عراق بود. و بسیاری از  ما به صورت داوطلبانه دوره های آموزشی خود را با کمک به مجروحان جنگی در جبهه ها گذراندیم. فارغ التحصیلی ما، به جای جشن و شادی با آسیب و تخریب های ناشی از جنگ همراه شد. اما اتفاقات آن سالها، بر من به عنوان یک انسان، طرز نگاهم به زندگی، و نقش خودم به عنوان یک درمانگر، تاثیر عمیقی داشت. فکر میکنم که آن اتفاقات من را تبدیل به پزشکی بهتر، دلسوزتر و با احساس مسئولیتی بیشتر نسبت به مسائل اجتماعی، کرد. 


در طی ماه های اخیر نیز، که جهان با یک همه گیری مواجه شده است، همه شما فداکاری هایی کرده اید، شجاعت هایی نشان داده اید، و اقدامات داوطلبانه ای را فراتر از انتظارات آموزشی ‌تان انجام داده اید؛ به یاد داشته باشید که کووید فقط بخشی از تمام اتفاقاتی است که نگرش شما را به زندگی شکل می‌دهد. شما را دعوت میکنم به اینکه هفته های اخیر را از جایگاهی فراتر از بیماری کرونا و دانش پزشکی نگاه کنید. 

شاید بیشتر از هر زمانی در گذشته، کووید، ارتباط ناگسستنی میان پزشکی و مسئولیت اجتماعی را به ما یادآوری کرد؛ کووید، تعهداتمان نسبت به جامعه خودمان، جامعه جهانی و حتی بشریت را به ما یادآوری کرد. امیدوارم در سالهای آینده، هنگامی که اتفاقات این روزها را مرور می کنید، موضوعاتی فراتر از کووید و دوره های آموزشی پزشکی تان را نیز به یاد آورید. موضوعاتی مانند عدالتخواهی، و مبارزه با همه گیریِ نژادپرستی و تبعیض. و هنگامی که تجربه هایتان را با نسل بعد به اشتراک می گذارید، به ایستادگی تان در برابر بی عدالتی، بی رحمی، تعصب و تبعیض، افتخار کنید. 

ما تاریکی همه گیری کووید را به زودی پشت سر خواهیم گذاشت. و هر آنچه که امروز انجام می دهیم میتواند روشنی آینده مان را تضمین کند. به یاد داشته باشید که، هر تصمیمی که می گیرید، هرکلمه ای که می گویید، تاثیری دارد. از هر اقدام و هر کلمه قدرتمند خود، برای مبارزه با بی عدالتی و نابرابری استفاده کنید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
بهروز برومند
|
United States
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
باددرود به همکاران شفاانلاین که دردوران بلاخیز کرونا با خبر های امیدبخش و خوشنود کننده مانند پیام سرور دکتر نصرالله قهرمانی به شکست بلای کرونا کمک میکنند.به درستی باید بگویم سرور دکتر نصرالله قهرمانی از زمان دانشجوئی تا کنون سرمشق ایراندوستی و همراهی با مردم دردمند واخلاق پزشکی بوده اند وهم در دوران سختی که در ایران بوده اند و هم اکنون که ناگزیر از راه دور همواره برای پیشبرددانش پزشکی وبهبود زندگی بیماران میکوشنند، الگوئی برای پزشکان جوان به نمایش گذارده اند که در سراسر گیتی سودمند میباشد دست ایشان درد نکند زندگی ایشان دراز و از بلا بدور باشد ایدون باد
دکتر مریم شاهرخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
عرض احترام و ستایش به حضور استاد دکتر قهرمانی که افتخار شاگردی ایشان را در سالهایی دور در دیار کرمانشاه داشته ام .
اولین مفاهیم فیزیولوژی کلیه را از ایشان آموختم و سپس در کلاس بیماری های کلیه کورس فیزیوپاتولوژی کلیه به شاگردی نشستم
ابتدای کلاس همیشه با سخنان نغز و شیوا توسط ایشان بود ‌و اکنون یک بار دیگر راهنمایی ارزشمند استاد را شنیدیم و به آینده امید وار شدیم
امیدوارم هرجا هستند سالم و سرفراز باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
بسیار عالی و آموزنده بود بسیار بسیار سپاس از پروفسور قهرمانی و تیم فرهیخته شفا آنلاین
تندرست و پاینده باشید
هایده نکته دان
پرستار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
0
0
با سپاس از شفا آنلاین
و با درود ‌وادب خدمت استاد گرامی جناب آقای دکتر قهرمانی
از گذشته های دور همیشه از ایشان فقط راستی درستی و صداقت دیده ایم ، در تمام عرصه های زندگی پربار شان ، و حال در این شرایط که بیشترمان ناراحت افسرده و‌کلافه ایم ، استاد امید و امید را نوید می‌دهند . همیشه سلامت و سرفراز و‌پاینده باشید استاد قهرمانی گرامی
ناشناس
|
United States
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
0
همكار عزيز و دانشمندم جناب دكتر قهرمانى عزيز
با درود فراوان و آرزوى سلامتى براى شما و خانواده محترم،
پيشرفت و موفقيت هاى علمى چشمگير شما را از زمانيكه اولين گروه دانشجويان پزشكى كلاس ١٣٥٧ را در مركز پزشكى شاهنشاهى بوديد به رياست مرحوم دكتر عبدالحسين سميع، وزير علوم و آموزش وقت و متخصص نفرو از امريكا، را تا اين زمان با علاقه فراوان دنبال كرده ام.
از شنيدن صداى گرم شما و بيانات شيواى شما در مرايم فارغ التحصيلى دانش آمرختگان Penn State University لذت فراوان بودم.
با آرزوى موفقيت هاى بيشتر شما.
خدمت خانم والده محترم عرض ادب و سلام دارم.
علي درخشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
0
دكتر قهرماني از اساتيد كم نظير و از مفاخر علمي كشور ما و در زمانيكه در بخش پيوند شيراز حضور داشتند ،با صبر وحوصله بي نظير و خالصانه در اختيار دانشجويان و همكاران بودند. برايشان سلامتي و موفقيت هاي بيشتر ارزو ميكنم،
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: