کد خبر: ۲۶۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۹ - 2020July 05
پایان همه گیری کرونا در گرو تولید واکسنی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است اما می‌توان زودتر از آن به خاتمه دوره رکود اقتصادی رسید
شفاآنلاین>اجتماعی>وزیر اقتصاد آلمان ابراز امیدواری ‌کرد که دوره رکود اقتصادی ناشی از مدیریت بحران کرونا، پس از سپری‌ شدن تعطیلات تابستان متوقف‌ شود.

به گزارش شفاآنلاین،پتر آلتمایر وزیر اقتصاد دولت فدرال آلمان می‌گوید با وجود ادامه بحران کرونا، رشد اقتصادی در این کشور از پاییز افزایش می‌یابد. وی در گفت‌وگو با نشریه «بیلد آم زونتاگ» گفت: اطمینان دارم که می‌توانیم تا پایان تعطیلات تابستانی رکود اقتصادی را متوقف کنیم و حداکثر از ماه اکتبر(مهرماه) شاهد رشد اقتصادی در آلمان باشیم.

آلتمایر تاکید کرد پایان همه گیری کرونا در گرو تولید واکسنی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است اما می‌توان زودتر از آن به خاتمه دوره رکود اقتصادی رسید.

وزیر اقتصاد آلمان پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی آلمان در سال جاری میلادی در مجموع منفی ۶ درصد باشد و برآورد کرد که این میزان در سال ۲۰۲۱میلادی فراتر از ۵ درصد مثبت شود. وی در مورد تحولات بازار کار نیز برآورد خوش‌بینانه مشابهی دارد و ابراز اطمینان کرده این بازار از ماه نوامبر(آبان) به آرامش و ثبات برسد.

به گفته وی هدف‌گذاری وزارت اقتصاد آلمان این است که میزان بیکاری تا سال ۲۰۲۲ به سطح قبل از آغاز بحران کرونا برسد و در ادامه گام به گام به سمت اشتغال کامل حرکت کند.


برپایه آمار اداره فدرال کار، در ماه ژوئن (خرداد) تعداد بیکاران در آلمان در مجموع ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر بوده و روند افزایش بیکاری که با شیوع کرونا آغاز شد کندتر شده است.

میانگین میزان بیکاری در ۶ ماه نخست سال جاری در آلمان ۵.۶ درصد بوده و در ماه ژوئن به ۶.۲ درصد افزایش یافته است. در این ماه حدود ۴۰ هزار نفر به شمار بیکاران اضافه شده‌اند. طبق آمار اداره کار میانگین تعداد بیکاران در آلمان در ماه‌های مختلف سال پیش ۲ میلیون و ۲۶۷ هزار نفر بوده است. در سال ۲۰۱۹ رشد اقتصادی آلمان به نسبت سال قبل اندکی کاهش یافت و حدود ۷۳ هزار نفر به شمار بیکاران اضافه شدند.

تا صبح امروز (یکشنبه) نزدیک به ۱۹۷ هزار و ۳۹۰ مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در آلمان شناسایی شده و اندکی بیش از ۹ هزار نفر بر اثر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: