کد خبر: ۲۶۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۹ - 2020July 05
مردم در فصل سرما حتما واکسن آنفلوانزا تزریق کنند. اگر واکسن کرونا هم تولید شود هم افراد این واکسن را تزریق کنند
شفاآنلاین>سلامت>مسعود مردانی به تشریح آخرین وضعیت تولید واکسن آنفلوانزا و کرونا پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین: براساس بررسی‌های انجام شده در فصل سرما با اپیدمی کرونا و آنفلوانزا مواجه هستیم. این مقوله سلامت جامعه را تهدید می‌کند.

مسعود مردانی، عضو کمیته ملی کرونا، در این باره گفت: واکسن آنفلوانزا برای پیشگیری از این بیماری مطابق با ویروس امسال تولید و به بازار  می‌آید. امیدواریم واکسن کرونا هم نیز تولید و تا آغاز سال نوی میلادی وارد بازار شود تا بتوان به این بیماری خاتمه داد.

او افزود: کرونا و آنفلوانزا هر یک بیماری جداگانه‌ای هستند. درضمن برخی از علائم ابتلا به کرونا و آنفلوانزا به یکدیگر شباهت دارند.

مردانی تاکید کرد: هر ساله در فصل زمستان شاهد افزایش تعداد مبتلایان به آنفلونزا هستیم. ابتلا به یکی از بیماری‌ها دلیلی بر مصونیت بر ابتلا به دیگری ندارد. برای مثال هیچ تضمینی وجود ندارد که فرد مبتلا به کرونا دیگر آنفلونزا نگیرد و برعکس.

وضعیت سوپرقرمز در برخی استان‌های کشور/ واکسن کرونا تا سه ماه دیگر به بازار می‌آید!

او افزود: مردم در فصل سرما حتما واکسن آنفلوانزا تزریق کنند. اگر واکسن کرونا هم تولید شود هم  افراد این واکسن را تزریق کنند.
این پزشک عفونی گفت: در صورتی که واکسن کرونا به بازار نیامد افراد باید از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم حضور در مجالس و نرفتن به سفر و ... را در اولویت قرار دهند.

مردانی در پاسخ به این سوال که تزریق واکسن کرونا و آنفلونزا از لحاظ سلامتی تداخلی در بدن ایجاد نمی‌کند، افزود: در صورت تولید واکسن کرونا باید آن و واکسن آنفلونزا  تزریق شود. برنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: