کد خبر: ۲۶۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۹ - 2020July 05
مدیرکل درمان مستقیم خبر داد:
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی از قطع عضو برخی بیماران دیابتی به دلیل ترس از مراجعه به مراکز درمانی به جهت ابتلا به کرونا خبر داد.

شفاآنلاین>سلامت>ابوالفضل آفریده افزود: در موج نخست شیوع ویروس کرونا ترس روانی شدید از ابتلا به این بیماری و همچنین عدم اطلاع از جداسازی مراکز درمان به منظور معالجه بیماران مبتلا به کرونا و بیماران قلبی و دیابتی و... موجب عدم مراجعه به بیمارستان‌ها و آسیب‌های جسمی شدید بعضی از بیماران شد.

به گزارش شفاآنلاین:آفریده ادامه داد: برخی از این بیماران به سهولت با مراجعه به پزشک، درمان و از آسیب‌های جدی جلوگیری می‌کردند؛ اکنون نیز با هدفمندی وضعیت مراکز بهداشت و درمان برنامه‌ها تقسیم و پذیرش بیماران کرونایی در مراکز خاص انجام می‌پذیرد.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

آفریده تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت بیماران همچنین مراجعه و دریافت دارو در بازه‌های زمانی بلندمدت انجام و برخی از بیماران ۲ تا ۳ ماه یک بار به مراکز درمان مراجعه و تحت معاینه قرار می‌گیرند.

به گفته مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی، در برخی استان‌ها نیز به دلیل عدم مراجعه به بیمارستان‌ها و حفظ سلامتی بیماران، داروها در درب منزل تحویل داده می‌شود.

وی تاکید کرد: رعایت هر یک از این اصول اما نباید سبب عدم مراجعه بیمار (به هنگام ضرورت) به مراکز درمان و عدم معالجه شود.

آفریده افزود: اکنون هم بیماران با رعایت اصول بهداشتی همچون شست وشوی مداوم دست‌ها به مدت ۳۰ تا ۲۰ ثانیه با آب و صابون و استفاده از ماسک (در صورت نیاز) به پزشک مراجعه و از خوردن و آشامیدن در مراکز بهداشت و درمان و دست زدن به صورت خودداری و با رعایت اصول بهداشتی به منظور حفظ سلامت اقدام کنند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(شنبه) گفت، تاکنون ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسیده است.

بمنظور جلوگیری از شیوع کرونا از روز گذشته استفاده از ماسک اجباری شده است.

ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: