کد خبر: ۲۶۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 2020July 04
هم اکنون تورهای آشناسازی استان‌های قزوین، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، مازندران، تهران، البرز، قم، گیلان، همدان و زنجان در دست برنامه‌ریزی و اجرا است که برخی از آنها به کار خود پایان داده‌اند
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور با در دست اقدام قرار گرفتن برگزاری تورهای آشناسازی داخلی برای استان‌های کشور، گفت: در این تورها ضمن تلاش برای توزیع سفر ایمن و هوشمند در دوران همزیستی با کرونا، ظرفیت‌های گردشگری هر استان به منظور مدیریت سفر، تحریک تقاضا و اعتمادسازی معرفی می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، محمد قاسمی روز شنبه با اشاره به جزئیات این طرح، گفت: در اجرای دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر ترویج "گردشگری داخلی در همزیستی با کرونا"با هدف ایجاد نشاط اجتماعی از یک سو و رونق‌بخشی به کسب و کارهای مرتبط با صنعت گردشگری و اشتغال مربوطه از سوی دیگر، معاونت گردشگری در قالب طرح ضربتی «تحریک و مدیریت تقاضای سفرهای داخلی در دوران کرونا»؛ تور آشناسازی فعالان عرصه فضای مجازی گردشگری، اصحاب رسانه، تورگرادانان و دفاتر خدمات مسافرتی، افراد تاثیر گذار و گروه های مرجع کشور جهت معرفی و شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری استان‌ها را با رعایت تمام شیوه نامه بهداشتی و با همکاری ادارات کل تابعه در دستور کار قرار دارد. 

به گزارش روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وی، افزود: هم اکنون تورهای آشناسازی استان‌های قزوین، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، مازندران، تهران، البرز، قم، گیلان، همدان و زنجان در دست برنامه‌ریزی و اجرا است که برخی از آنها به کار خود پایان داده‌اند. 

چندی پیش با توجه به راه اندازی این طرح و ایده (گردشگری داخلی در همزیستی با کرونا)، برخی رسانه ها و فعالان فضای مجازی در واکنش به این طرح اعلام کردند که در دوره فعلی شیوع ویروس کرونا لزوم برگزاری اینچنین تورهایی چیست که توضیحات کامل برای اطلاع افکار عمومی توسط مسئولان میراث فرهنگی ارائه شد.

محمد قاسمی حدود یک هفته پیش پس از استعفای محمدابراهیم لاریجانی از مدیرکلی اداره بازاریابی و تبلیغات گردشگری به این سمت منصوب شده است. 


پس از شیوع کرونا در سراسر جهان از جمله ایران بسیاری از سفرهای لغو شد. 

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با توجه به ضرورت انجام سفرهای ضابطه‌مند هموطنان در چارچوب شیوه‌نامه‌های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، برنامه‌های اجرایی لازم در دستور کار حوزه گردشگری کشور قرار دارد.

ولی تیموری گفت: مجموعه اقدامات برای مدیریت و تحریک تقاضا در حوزه گردشگری در دو بخش داخلی و بین‌المللی تهیه و با سرفصل‌هایی شامل «اقدامات مدیریتی وساماندهی تقاضا»، «نظارت و اعتمادسازی»، «حمایتی»، «آموزشی، فرهنگ‌سازی و ظرفیت‌سازی» و «اجرایی و تخصصی» با همکاری فعالان حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری کشور تدوین و در حال اجراست.  

وی در تشریح این برنامه‌ها در سطح داخلی افزود: در پیشبرد روند سفرهای داخلی در فضای ویروس کرونا، مدیریت دو شرایط متفاوت در استان‌های کشور لحاظ شده است. نخست مدیریت توزیع سفر در استان‌هایی که با انباشت تقاضا و حجم بالای سفر مواجه هستند و دیگری استان‌هایی که به واسطه شیوع گسترده کرونا تقاضای کمی برای سفر وجود دارد. 
 
تیموری با تاکید بر ایجاد توازن و توزیع سفر در این دو وضعیت یادآور شد: مدیریت حوزه گردشگری برای پیشگیری از تشدید شیوع ویروس کرونا در استان‌های پرتقاضا و اعتمادسازی مجدد و تحریک بازار استان‌هایی که کمتر مقصد سفر هستند با ابزارها و فرآیندهای اجرایی متنوعی در دست اقدام قرار گرفته است.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان و ذینفعان حوزه گردشگری، آگاهی‌بخشی به گردشگران، برگزاری تورهای آشناسازی، جشنواره‌های گردشگری، رویدادهای محلی و ملی، برگزاری هفته‌های فرهنگی در استان‌های همجوار و منطقه، برگزاری نشست‌های تخصصی ادارات‌کل  استان‌ها با تشکل‌های بخش خصوصی، تهیه و پخش برنامه‌های آموزشی با محوریت پروتکل «سفر هوشمند: سفر + سلامت» و جلب مشارکت استانداران و سایر دستگاه‌های ذیربط جهت تصویرسازی و اعتمادسازی مثبت در همزیستی گردشگری و کرونا نمونه‌ای از اقدامات در دست اجرا ویژه گردشگری داخلی به شمار می‌آیند.  

معاون گردشگری افزود: علاوه بر توجه به اقدامات ضربتی بازاریابی و تبلیغات در دو بعد داخلی و بین‌المللی، سایر بخش‌های حوزه گردشگری نیز با همکاری تشکل‌های بخش خصوصی در ایجاد پویایی و نشاط دوباره صنعت گردشگری کشور، تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، توجه به آموزش‌های مجازی ویژه ذینفعان و آگاهی‌بخشی به گردشگران؛ از جمله سایر اقدامات در دست انجام توسط سایر بخش‌های معاونت گردشگری است که به منظور تعامل و همکاری در پیشبرد برنامه‌های «مدیریت و تحریک تقاضا در حوزه گردشگری» به کار گرفته می‌شود.  

تیموری تاکید کرد: الزامی است در تمام برنامه‌ها و اقدامات اجرایی مذکور که به منظور پویایی دوباره صنعت گردشگری کشور در قالب رعایت ضوابط بهداشتی و سفر سلامت در دست انجام است؛ با بهره‌مندی از نهایت توان بخش دولتی و خصوصی این پیام به مخاطب این حوزه چه در بعد داخلی و بین‌المللی منتقل شود که می توانیم سفری ایمن را محقق و گردشگران سالم را در سلامت کامل به مبدا برگردانیم.  ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: