کد خبر: ۲۶۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۹ - 2020July 03
کره شمالی به صورت کامل از ورود ویروس کرونا به کشور جلوگیری کرد و با وجود بحران بهداشت جهانی، وضعیت با ثبات ضد اپیدمی را حفظ کرده که این یک موفقیت شگرف محسوب می‌شود.
شفاآنلاین>اجتماعی>رهبر کره شمالی با بیان اینکه پیونگ یانگ موفق شده تا مبادی ورودی کروناویروس را به کشورش متوقف کند، گفت: واکنش من به این پاندمی یک موفقیت شگرف بوده است. 

به گزارش شفاآنلاین:شفبه نوشته روزنامه تلگراف، کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در نشستی با کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر گفت، کره شمالی به صورت کامل از ورود ویروس کرونا به کشور جلوگیری کرد و با وجود بحران بهداشت جهانی، وضعیت با ثبات ضد اپیدمی را حفظ کرده که این یک موفقیت شگرف محسوب می‌شود.

خبرگزاری کی.سی.ان.ای کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: رهبری کره شمالی همچنین نسبت به نارضایتی یا سستی در تلاش برای مقابله با این اپیدمی هشدار داد و به مردم کره شمالی تاکید کرد تا حداکثر هشدار را حفظ کنند.

این نشست در حالی برگزار شد که بسیاری از کشورهای جهان که با بحران ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند در حال کاهش اقدامات مقابله‌ای خود هستند.


کره شمالی مدارس را مجدد باز کرده اما تجمعات عمومی همچنان ممنوع است و مردم باید از ماسک در مکان‌های عمومی استفاده کنند.

در حالیکه کره شمالی گزارشی از ابتلای مردم این کشور به ویروس کرونا تایید نکرده، اما وزارت بهداشت این کشور گزارش کرده که تمامی ۹۲۲ فردی که تاکنون مورد بررسی ابتلا به این ویروس قرار گرفتند، تست آنها منفی شده است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: