کد خبر: ۲۶۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۹ - 2020July 02
نویسنده:‌شوجي ناکاياما
مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در آمریکا ماسک زدن شهروندان در هنگام بیرون آمدن از خانه را الزامی کرده است. اما از میان پانزده ایالتی که شیوع ویرس کرونا در آنجا جهش ناگهانی داشته است، در ده ایالت از جمله تگزاس و کارولینای جنوبی ماسک زدن شهروندان الزامی نیست
شفاآنلاین>سلامت>گسترش شیوع دوباره ویروس کرونا در آمریکا بازگشایی اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داده است. حداقل هفده ایالت که به شمار مبتلایان آنها شصت درصد اضافه شده است، روز سی ام ماه ژوئن تصمیم گرفته اند که بازگشایی فعالیت های اقتصادی را متوقف یا محدود کنند. 

به گزارش شفاآنلاین، ایالت آریزونا فعالیت کافه ها را که در اواسط ماه مه بازگشایی کرده ، بار دیگر ممنوع اعلام کرده است. محدودیت های مربوط به بیرون رفتن از خانه در ایالتهای تنسی و جورجیا بار دیگر تمدید شده است. 

سیاست ها پیرامون محتوی محدودیت های اقتصادی و کنترل شیوع بیماری کرونا در ایالتهای مختلف آمریکا تفاوت های چشمگیری دارد. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در آمریکا ماسک زدن شهروندان در هنگام بیرون آمدن از خانه را الزامی کرده است. اما از میان پانزده ایالتی که شیوع ویرس کرونا در آنجا جهش ناگهانی داشته است، در ده ایالت از جمله تگزاس و کارولینای جنوبی ماسک زدن شهروندان الزامی نیست.

از سوی دیگر ، شمار مبتلایان جدید در ایالت نیویورک که بیشترین افراد آلوده به ویروس کرونا را دارد ، همچنان رو به کاهش است. فرماندار نیویورک هشت ایالت از جمله کالیفرنیا ، جورجیا و تنسی را به جمع شانزده ایالتی اضافه کرد که سفر شهروندان آن ایالتها به نیویورک منوط به دو هفته قرنطینه است.


 مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در آمریکا شش شاخص از جمله کاهش تعداد مبتلایان جدید و کاهش میزان مثبت آزمایش پی سی آر را شرط بازگشایی فعالیتهای اقتصادی در ایالتهای مختلف آمریکا اعلام کرد. اما با این حال هیچ مجازاتی برای رعایت نکردن شروط بازگشایی اقتصادی تعیین نشده است و در بسیاری از ایالت ها فرماندار درباره بازگشایی اقتصادی تصمیم می گیرد. 

مهم ترین عوامل برای اعمال دوباره محدودیت ها در فعالیت های اقتصادی در ایالتهای مختلف آمریکا میزان پی سی آر مثبت و میزان استفاده از بخش های مراقبت های ویژه است. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در آمریکا شرط عادی سازی فعالیت های اقتصادی را میزان پی سی آر کمتر از ده درصد در هر ایالت اعلام کرده است.

 اما نه ایالت از جمله تگزاس ، فلوریدا و آریزونا با اینکه میزان پی سی آر مثبت شهروندان آن بیش از ده درصد بوده بازگشایی فعالیت های اقتصادی را اعلام کردند. در این میان ،‌ فرماندار ایالت آریزونا که میزان پی سی آر مثبت شهروندان آن ایالت به بیست و چهار درصد رسیده ، روز بیست و نهم ماه ژوئن تعطیلی دوباره سالن های ورزشی و بدنسازی را اعلام کرده است.‌نیکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: