کد خبر: ۲۶۰۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۹ - 2020July 02
شمار مبتلایان به کرونا در سراسر آمریکا به ویژه در ایالت‌های آریزونا، تگزاس و فلوریدا افزایش یافته است. این ایالت‌ها واکنش کندی نسبت به شیوع کرونا نشان داده و نسبتا سریع شروع به بازگشایی اقتصادهایشان کرده‌اند
شفاآنلاین>سلامت>نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که نگرانی آمریکایی‌ها از گسترش ویروس کرونا در این کشور به بالاترین میزان در یک ماه اخیر رسیده و ۵۶ درصد نیز از عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در مورد مدیریت بحران کرونا ناراضی‌ هستند.

به گزارش شفاآنلاین، این نظرسنجی در روزهای ۲۹ و ۳۰ ژوئن (۹ و ۱۰ تیر) از طرف موسسه ایپسوس و رویترز انجام شد و نتایج آن نشان داد که ۸۱ درصد از پرسش شوندگان آمریکایی نسبت به شیوع کرونا «بسیار» یا «تا حدی» ابراز نگرانی کردند، رقمی که از زمان نظرسنجی مشابه ۱۱ و ۱۲ می (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت)، بالاترین رقم است.

به نظر می‌رسد نگرانی‌ها در میان اعضای حزب جمهوریخواه آمریکا رو به افزایش است. اعضای این حزب نسبت به زدن ماسک یا ماندن در خانه تمایل کمتری نشان داده‌اند.

طبق نظرسنجی جدید، از هر ۱۰ جمهوریخواه هفت نفر نسبت به شیوع کرونا در آمریکا اعلام نگرانی کردند. همچنین از هر ۱۰ دموکرات، ۹ نفر نگرانی مشابهی را در این خصوص نشان دادند.

این تغییر دیدگاه در حالی روی داده که شمار مبتلایان به کرونا در سراسر آمریکا به ویژه در ایالت‌های آریزونا، تگزاس و فلوریدا افزایش یافته است. این ایالت‌ها واکنش کندی نسبت به شیوع کرونا نشان داده و نسبتا سریع شروع به بازگشایی اقتصادهایشان کرده‌اند.

«آنتونی فائوچی» کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا ممکن است به بیش از دو برابر افزایش یابد و به رقم یکصد هزار نفر در روز رسد، مگر آنکه تمهیدات سراسری در کشور برای جلوگیری از شیوع به کار گرفته شود.


نتایج نظرسنجی جدید همچنین مشخص کرد که ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد مدیریت بحران کرونا ناراضی ‌هستند.

بعلاوه، ۴۱ درصد گفتند که جو بایدن رقیب احتمالی دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در هدایت پاسخ‌ها به شیوع کرونا بهتر عمل می‌کرد، در حالی که این رقم برای ترامپ ۳۴ درست بود.

در مجموع میزان حمایت شرکت کنندگان در این نظرسنجی از بایدن هشت درصد بیش از ترامپ بود.

نظرسنجی موسسه ایپسوس و رویترز به صورت آنلاین در سراسر ایالات متحده انجام شد و یک هزار و ۹۹ آمریکایی در آن شرکت کردند.

تاکنون ۲ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۹۹۶ نفر در آمریکا به کووید - ۱۹ مبتلا شده‌اند. از این تعداد، ۱۳۰ هزار و ۱۲۳ نفر فوت کرده و یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۴۹۰ نفر بهبود یافته‌اند.رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: