کد خبر: ۲۶۰۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۹ - 2020July 02
این تراکم جمعیت می‌تواند موضوع ابتلا به ویروس کرونا را تشدید کند
شفاآنلاین >اجتماعی>معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مورد تراکم در مترو و اتوبوس نوعی اجبار و تحمیل به مردم وارد شده و افراد مجبور هستند با حمل و نقل عمومی سر کار خود حاضر شوند و از آن طرف، شهرداری تهران اصرار به اجرای طرح ترافیک دارد. 

به گزارش شفاآنلاین :محسن فرهادی درباره دلایل عمده افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در کشور افزود: در این زمینه فقط موضوع برگزاری مراسم عزا و عروسی در تالارها نیست، بلکه تراکم جمعیت در پارک‌ها و مراکز خرید و مترو هم مطرح است.

وی ادامه داد: این تراکم جمعیت می‌تواند موضوع ابتلا به ویروس کرونا را تشدید کند.


رعایت دو نکته مهم، اما ساده

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین یافته‌های علمی، رعایت دو نکته می‌تواند باعث کاهش انتقال ویروس کرونا شود. اول استفاده از ماسک و دوم رعایت فاصله گذاری است. اگر این مسائل خیلی ساده رعایت شود، چرخه بیماری متوقف می‌شود.

نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی

فرهادی درباره نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه مهمی مبنی بر کنترل و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی دارد. ضمانت اجرایی این موضوع، انجام وظایف هر دستگاه توسط خودش و عموم مردم است.

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی متعددی در کشور وجود دارد و همه این دستگاه‌های نظارتی می‌توانند بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند. امیدواریم حلقه نظارت‌ها به مرور تشدید شود.

سلامت با تحکم و زور اجرا نمی‌شود

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره برخورد با متخلفانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، اظهار کرد: البته خیلی اعتقاد قلبی به برخورد با متخلفان نداریم، اما گاهی چاره‌ای جز این نیست. این نوع برخورد فقط یکی از روش‌هاست، اما همچنان مشارکت مردمی اصل اساسی محسوب می‌شود. زیرا سلامت چیزی نیست که با تحکم و به زور اجرا کرد و خود فرد هم باید بخواهد که سلامت باشد.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: