کد خبر: ۲۶۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020July 01
با وجود بیماری کروناویروس، برنامه‌های واکسیناسیون در مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت با قوت در حال اجراست
شفاآنلاین>سلامت>رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت نسبت به کاهش حدود پنج درصدی پوشش واکسیناسیون در کشور از ابتدای بحران کرونا هشدار داد و اگر دامنه این پوشش تقویت نشود منجر به از دست دادن درصدی از دستاوردهایمان در حوزه واکسیناسیون خواهد شد.

به گزارش شفاآنلاین، دکترسید محسن  زهرایی در سفر به سراوان ضمن تقدیر از خدمات همکاران بهداشت و درمان در بحران کرونا اظهار داشت: اطلاع رسانی گسترده در سطح جامعه و بهره مندی از ابزارهایی مدیریتی و قابلیت های  سامانه سیب یکی از مهمترین راهکارهای پایش وضعیت واکسیناسیون است.

وی افزود: همکاران ما باید دنبال جمعیت تحت پوشش جهت واکسینه کردن باشند و در عین انجام واکسیناسیون حتما  فعالیت ها را در سامانه سیب نیز ثبت کنند.


دکتر محمد قره بگلو - مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان نیز  با بیان این نکته که واکسیناسیون یکی از اولویت‌های مرکز بهداشت شهرستان سراوان است، اظهار داشت: با وجود بیماری کروناویروس، برنامه‌های واکسیناسیون در مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت با قوت در حال اجراست.

وی افزود: برای مناطق مرزی و حاشیه شهر که جمعیت‌های مهاجرپذیری را در درون خود جای داده‌اند، بسته‌های اجرایی خاصی را طراحی کرده‌ایم.

مدیر شبکه بهداشت سراوان یادآور شد: عدم مراجعه مردم به مراکز  بهداشتی درمانی، بخاطر ترس از بیماری کووید ۱۹ مقداری ما را با مشکل مواجه کرده است که این موارد توسط بهورز یا مراقب سلامت پیگیری و در صورت عدم مراجعه، واکسیناسیون این افراد نیز بصورت اکتیو انجام خواهد گرفت.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: