کد خبر: ۲۶۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020July 01
چندین گروه به دنبال دست یافتن به واکسن های جدید هستند، مهمترین هدف ما ایجاد یک ایمنی در بدن در مقابله با ویروس کرونا است چرا که اکنون این مساله بزرگترین مشکل بشر است
شفاآنلاین>سلامت>خبرهای امیدبخش درخصوص دستیابی به واکسن کرونا و داروهای موثر برای آن در روسیه ادامه دارد و به تازگی عنوان شده که آزمایش سه نمونه اولیه واکسن کرونا موفقیت آمیز بوده است.

به گزارش شفاآنلاین، مدیرکل مرکز وکتور پیشرو ترین تشکیلات ویروس شناسی در روسیه با اعلام این خبر به رسانه های روسیه گفت: آزمایش سه نمونه اولیه واکسن کرونا  موفقیت آمیز بوده است و این سه نمونه پیشرفته ترین داروهایی است که می‌توانند باشند.

مدیر این مرکز که در آن صدها نفر بر روی ساخت واکسن کرونا متمرکز شده اند، گفت: چندین گروه به دنبال دست یافتن به واکسن های جدید هستند، مهمترین هدف ما ایجاد یک ایمنی در بدن در مقابله با ویروس کرونا است چرا که اکنون این مساله بزرگترین مشکل بشر است.


گفتنی است چند هفته پیش رسانه‌های روسیه اعلام کردند که واکسن کرونا در مورد دو گروه داوطلبان شامل داوطلبان نظامی و غیرنظامی آزمایش می‌شود.

در همین حال صندوق سرمایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه دیروز از آغاز تحویل داروی آویفاویر به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های روسیه خبر داد. 

بر اساس گزارش این موسسه دولتی، داروی آویفاویر تاکنون به مراکز درمانی مسکو و استانهای لنینگراد، نووگراد، کیروف، نیژگوراد، جمهوری تاتارستان و شهر یکاترینبورگ تحویل شده است.

تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر در روسیه کرونا گرفته‌اند و شش هزار و ۵۳۲ نفر نیز جان خود را بابت این بیماری از دست داده‌اند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: