کد خبر: ۲۶۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020July 01
جهان ديگر قبول ندارد که آمريکا همچنان در روياي رهبري جهان باشد. اين نظرسنجي نشان داد که افکار عمومي از اين تغيير آگاه است
شفاآنلاین>اجتماعی>نتايج نظرسنجي جديد نشان مي‌دهد که بحران کرونا به کاهش قابل توجه اعتماد اروپايي‌ها به نقش رهبري آمريکا در جهان منجر شده است.

به گزارش شفاآنلاین، بيش از ۶۰ درصد پاسخ دهندگان به اين نظرسنجي در کشورهاي آلمان، فرانسه، اسپانيا، دانمارک و پرتغال گفته اند اعتمادي به آمريکا ندارند.

در گزارشي که براساس اين نتايج تهيه شده است چنين استدلال مي شود که شوک ناشي از همه گيري کرونا به شهروندان اروپايي لطمه وارد کرده و باعث شده آنها احساس تنهايي و آسيب پذيري کنند.

در هر کشوري که نظرسنجي انجام شده، اکثر مردم گفته اند که تصور آنها از زمان شيوع اين ويروس به وخامت گراييده است.  گرايش هاي منفي نسبت به آمريکا در دانمارک ۷۱ درصد، پرتغال ۷۰ درصد، فرانسه ۶۸ درصد، آلمان ۵۶ درصد و در اسپانيا ۶۴ درصد ثبت شده است. در فرانسه و آلمان به ترتيب ۴۶ و ۴۲ درصد مردم گفتند که نظر آنها نسبت به آمريکا از زمان همه گيري کرونا بسيار بدتر شده است.


آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز جمعه در مصاحبه با گاردين هشدار داد که جهان ديگر قبول ندارد که آمريکا همچنان در روياي رهبري جهان باشد. اين نظرسنجي نشان داد که افکار عمومي از اين تغيير آگاه است.

اين نظرسنجي به سفارش انديشکده شوراي روابط خارجي اروپا مستقر در برلين و توسط دو شرکت نظرسنجي ديتاپراکسيس و يوگاو و هفته اخر ماه آوريل و هفته اول ماه مي و از بين ۹ کشور اروپايي که همگي دو سوم جمعيت اروپا را تشکيل مي دهند انجام شد.گاردين
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: