کد خبر: ۲۶۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020July 01
لاوروف:
همينک اين وضعيت پس از بکارگيري گسترده فناوريهاي ارتباطي پيشرفته در سازمان هاي فدرال و محلي روسيه رخ داده است
شفاآنلاین>اجتماعی>وزير امور خارجه روسيه در تشريح فعاليت وزارتخانه متبوع خود در شرايط شيوع بيماري کرونا، اعلام کرد: هنوز زمان باز شدن مرزهاي روسيه بر روي ديگر کشورها مشخص نيست.

به گزارش شفاآنلاین،سرگئي لاوروف توضيح بيشتري در اين خصوص نداد اما گفت که حدود ۴۰ نفر از کارکنان دستگاه مرکزي وزارت خارجه روسيه و شعبه هاي آن در مناطق روسيه به بيماري کرونا مبتلا شده اند. 

وي افزود: اکثر بيماران به بيماري در حالت نه چندان سخت مبتلا شده اند و يک نفر نيز جان باخته است.  او ۶۲ سال سن داشت و همسرش در فوريت هاي پزشکي کار مي کرد و به نظر مي رسد حامل ويروس کرونا بدون نشانه هاي آن بود.

لاوروف خاطرنشان کرد که وزارت امور خارجه روسيه اکيدا توصيه هاي سازمان حمايت از مصرف کنندگان روسيه و اداره بهداشت شهر مسکو را رعايت مي کند. 

وزير خارجه روسيه تصريح کرد: اگر اين بيماري ۱۰ سال پيش در چنين ابعادي شيوع مي يافت به احتمال زياد ما در وضعيت به مراتب دشوارتري ازنظر فعاليت وزارتخانه قرار مي گرفتيم.

 وي افزود: همينک اين وضعيت پس از بکارگيري گسترده فناوريهاي ارتباطي پيشرفته در سازمان هاي فدرال و محلي روسيه رخ داده است.


 به گفته وي حدود نيمي از کارکنان دستگاه مرکزي وزارت امور خارجه روسيه از راه دور کار مي کنند.

لاوروف اين را نيز گفت که به بيماري کرونا مبتلا نشده است. 

وي در واکنش به اين پرسش که مرزهاي روسيه چه زماني بازگشايي مي شود گفت که در زمان حاضر تاريخ باز شدن مرزهاي روسيه را نمي داند. 

بر اساس گزارش روز دوشنبه ستاد مقابله با بيماري کرونا در روسيه، تاکنون ۶۴۱ هزار و ۱۵۶ نفر در اين کشور به کرونا مبتلا شده، ۴۰۳ هزار و ۴۳۰ نفر بهبود يافته و ۹ هزار و ۱۶۶ تن هم مرده اند.راشاتودي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: