کد خبر: ۲۶۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020July 01
نویسنده:‌رينتارو هوسوکاوا
تدروس از ژاپن به عنوان یکی از کشورهای موفق در مهار ویروس کرونا یاد و به علت آمار کم میزان مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا ‌ از این کشور ستایش کرد
شفاآنلاین>سلامت>تدروس،‌ مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، روز بیست و نهم ماه ژوئن اعلام کرد،‌ هفته آینده تیم تحقیقاتی برای بررسی منشا ویروس کرونا که برای پیشگیری شیوع آن می تواند مفید باشد،‌ به چین اعزام خواهد کرد. چنانچه منشاء ویروس کرونا شناسایی شود،‌ به احتمال قوی تولید داروی درمان این بیماری هم پیشرفت خواهد کرد. 

به گزارششفاآنلاین، تدروس در مصاحبه مطبوعاتی تاکید کرد:«‌ چنانچه بتوانیم پاسخ همه پرسش ها پیرامون ویروس کرونا از جمله منشا این ویروس را پیدا کنیم ، می توانیم مقابله بهتری برای مهار این ویروس داشته باشیم.»‌ در حالی که بیشتر دانشمندان بر این باروند که منشا این ویروس جهان طبیعت است، ولی آمریکا به آزمایشگاه تحقیقاتی در ووهان چین مشکوک است و آن را ساخت بشر می داند.

 تحلیل هایی دایر بر اینکه شیوع ویروس کرونا از پاییز سال 2019 در چین شروع شده ، یکی پس از دیگری منتشر شده است. هم اکنون ابهامات زیادی درباره منشا ویروس و چگونگی انتقال آن وجود دارد که سازمان جهانی بهداشت سعی دارد با تحقیقات پیرامون ویروس کرونا به این ابهامات پاسخ دهد. 


شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ده میلیون نفر گذشته است. نخستین گزارشی که سازمان جهانی بهداشت از چین درباره این بیماری دریافت کرده اواخر ماه دسامبر بوده است.

 مدیر کل سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد:« در این مدت شش ماه در بسیاری از کشورها پیشرفت هایی برای مهار و درمان ویروس کرونا صورت گرفته ، ولی با این حال واقعیت این است که این همه گیری همچنان در حال افزایش است. » وی در ادامه با اشاره به اینکه بررسی و پیگیری مبتلایان نخستین گام برای مهار ویروس بوده است ، خاطرنشان کرد:« چنانچه کشوری بگوید پیگیری مبتلایان کار مشکلی است ، آن تنها یک بهانه غیر قابل اطمینان می باشد.» 

تدروس از ژاپن به عنوان یکی از کشورهای موفق در مهار ویروس کرونا یاد و به علت آمار کم میزان مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا ‌ از این کشور ستایش کرد.

 هر چند در ژاپن تعداد سالمندان بسیار زیاد است، اما توجه دولت ژاپن به افراد در معرض خطر از جمله افراد سالخورده موجب شده است که شمار مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا در این کشور کم باشد. مدیر کل سازمان جهانی بهداشت همچنین کره جنوبی را کشوری موفق در تحقیقات پیرامون ویروس کرونا ارزیابی کرده است.  نیکی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: