کد خبر: ۲۶۰۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۸ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020June 30
سرعت افزايش تعداد بيماران کرونايي در شهرهاي مختلف پاکستان تاکنون کاهش نيافته و مسئولان اين کشور نسبت به افزايش شمار مبتلايان به کرونا تا آخر ماه آينده ميلادي به ۳۰۰ هزار نفر ابراز نگراني مي‌کنند
شفاآنلاین>سلامت>نيمي از موارد وارداتي ابتلا به ويروس کرونا در اين کشور از پاکستان آمده‌اند درحالي که مقامات بهداشتي مي گويند دولت انگليس بايد اقدامات خود را بر غربالگري دقيق‌تر افراد بازگشتي از کشورهاي پرخطر متمرکز کند.

به گزارش شفاآنلاین،نيمي از موارد آلودگي به کرونا که وارد انگليس شده‌اند، از پاکستان سرچشمه گرفته است درحالي که پيش از اين کنترل سخت‌تر قرنطينه افراد بازگشتي از کشورهاي پرخطر مورد تاکيد قرار گرفته بود. 

در اين گزارش آمده است: از ۱۱ اسفندماه سال گذشته به بعد بيش از ۶۵ هزار نفر با ۱۹۰ پرواز از پاکستان جايي که روزانه ۴ هزار مورد ابتلا به کرونا ثبت مي‌شود، به انگليس سفر کردند و بيشتر آنان نيز تابعيت انگليسي دارند. 

اين درحالي است که اداره بهداشت عمومي انگليس نيز با انتشار گزارشي اعلام کرد: از ميان افرادي که ۲۶ روز پيش (۱۵ خرداد) از پاکستان به انگليس برگشتند، ۳۰ نفر آنان مبتلا به ويروس کرونا بودند و برآوردها نشان مي‌دهد نيمي از موارد وارداتي ابتلا به کوويد-۱۹ متعلق به کشور پاکستان بوده است. 

به گزارش روز سه‌شنبه رسانه هاي پاکستاني، افزايش موارد ابتلا به کرونا درميان مسافران بازگشتي از اين کشور، نگراني رهبران سياسي پاکستان را درپي داشته و آنان معتقدند که دولت اقدامات کافي براي غربالگري و يا جلوگيري از سفر افراد مشکوک به ويروس کرونا انجام نمي‌دهد. 

به تازگي شرکت هواپيمايي امارات نيز تمامي پروازهاي خود به مبدا پاکستان را متوقف کرد و اين دستور العمل از روز گذشته (دوشنبه) به اجرا درآمد. 

خبرگزاري رسمي امارات گزارش داد که اين کشور برقراري مجدد پروازهاي خود را به تاسيس آزمايشگاه ويژه تست کرونا در فرودگاه‌هاي پاکستان مشروط کرده است. 

دولت پاکستان نيز اواخر فروردين ماه امسال نسبت به شناسايي آلودگي به کرونا در صدها مورد بازگشتي از امارات ابراز نگراني کرده و اين موضوع را با مقامات اماراتي مطرح کرده بود. 


سرعت افزايش تعداد بيماران کرونايي در شهرهاي مختلف پاکستان تاکنون کاهش نيافته و مسئولان اين کشور نسبت به افزايش شمار مبتلايان به کرونا تا آخر ماه آينده ميلادي به ۳۰۰ هزار نفر ابراز نگراني مي‌کنند.

نگراني مقامات پاکستاني به دليل افسار گسيختگي کرونا در حالي مطرح مي‌شود که شمار مبتلايان به ويروس کرونا از مرز ۲۰۹ هزار نفر فراتر رفته و تاکنون ۴۳۰۴ نفر جان خود را از دست دادند. علاوه براين تاکنون ۹۸ هزار و ۵۰۳ نفر بيمار کرونايي نيز در شهرهاي مختلف پاکستان بهبود يافته‌اند. 

کارشناسان حوزه بهداشت در پاکستان معتقدند: آمار مبتلايان به کرونا بيش از ارقام رسمي اعلام شده توسط دولت است. براساس تازه‌ترين محاسبات، در شهرهاي پاکستان از هر ۱۰ نفر، يک نفر به کرونا مبتلا مي‌شود و در مناطق روستايي نيز از هر ۳۰ نفر، ابتلا به کرونا در يک نفر تاييد مي‌شود. 

شيوع کوويد-۱۹ هفتم اسفندماه گذشته توسط وزارت بهداشت پاکستان با شناسايي نخستين مورد در شهر «کراچي» اعلام شد.تلگراف
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: