کد خبر: ۲۶۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020June 30
نویسند:وانگ ون
تجارت جهانی در سال جاری 32 درصد کاهش خواهد یافت و جریان سرمایه گذاری های مستقیم خارجی بین 30 تا 40 درصد کاهش خواهد یافت و 200 میلیون نفر با خطر بیکاری و کاهش درآمد مواجه هستند
شفاآنلاین>سلامت>پنج ماه پیش که ویروس کووید 19 شایع شد، مردم گمان می کردند با ویروسی مانند  سارس مواجه شده اند، ولی این ویرس اکنون تبدیل به یک بیماری عالم گیر شده است .

به گزرارش شفاآنلاین،بیش از 200 نوع واکسن در سطح جهان در دست تولید قرار گرفته که  شاید نتوانند از پس انواع جهش یافته کووید 19 که تاکنون به بیش از 10 مورد رسیده است، برآیند.

برآورد بدبینانه  این است که حدود یک میلیارد نفر به این ویروس مبتلا و بین  2 تا 3  ملیون نفر در اثر آن فوت کنند . 

کووید 19  باعث رکود اقتصاد ی در سطح جهان شده و صنایعی از سینما گرفته تا هوانوردی غیر نظامی را به شدت موردرلطمه قرار داده است .

به نقل از صندوق جهانی پول رشد جهانی در سال 020 2  4.9 درصد کاهش خواهد یافت و سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی برآورد کرده است فعالیت های اقتصادی جهان در سل 2020 و با شیوع موج دوم کرونا 6درصد کاهش خواهد یافت. جهان با بزرگترین رکود خود پس  از جنگ جهانی دوم مواجه شده است.

تجارت جهانی در سال جاری 32 درصد کاهش خواهد یافت و جریان سرمایه گذاری های مستقیم  خارجی بین 30  تا 40 درصد کاهش خواهد یافت و 200 میلیون نفر با خطر بیکاری و کاهش درآمد مواجه هستند 


هنوز اطلاعات  محدودی در مورد ویروس ها وجود دارد و اگر بشر در این مسیر تحد نشود  شاید با تاریکترین عصر در تمدن بشری مواجه شویم.

تاکنون مبارزه جهانی علیه کرونا با سه مانع - ضدیت با علم،  ضدیدت با جهانی شدن و ضدیت  با اقدامات جمعی – مواجه شده است. 

بشریت به لحظه بی سابقه ای در این  بحران رسیده است. ما باید با همکاری و انسجام از وارد شدن به عصر تاریکی خودداری کنیم 

نویسنده استاد و رئیس دانشکده  مطالعات مالی  Chongyang در دانشگاه رنمین چین است.گلوبال تايمز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: