کد خبر: ۲۶۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020June 30
در پالایش های اطلاعاتی مشخص شد که متهم که دارای مدرک دیپلم بوده و متخصص ريه نمی باشد و با جعل مدارک هويتي از دنبال کنندگان کلاهبرداري کرده است
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث>رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری پزشک قلابی با 1000 دنبال کننده در شبکه های اجتماعی خبر داد و گفت: متهم از اسم و مشخصات پزشک هم نامش سوءاستفاده کرده بود. 
 
به گزارش شفاآنلاین، سرهنگ داوود گودرزي در تشريح اين خبر گفت: در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد، فردی که مدعی است پزشک متخصص ریه است با راه اندازي صفحه اي در فضاي مجازي توانسته  است بيش از 1000 دنبال کننده و مخاطب  جذب کند.

اين مقام انتظامي با اشاره به اینکه در بررسی اولیه مشخص شد که این فرد تعدادی زیادی از شهروندان را ویزیت و معاینه کرده است، ادامه داد: در پالایش های اطلاعاتی مشخص شد که متهم که دارای مدرک دیپلم بوده و متخصص ريه نمی باشد و با جعل مدارک هويتي از دنبال کنندگان کلاهبرداري کرده است.

سرهنگ گودرزي بيان کرد: با هماهنگي قضائي مخفیگاه متهم شناسایی و تیمی از ماموران برای دستگیری متهم به مخفیگاه وی اعزام و موفق شدند وی را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا انتقال دهند. 


اين مقام سایبری گفت: متهم اظهار داشت، در پرسه زنی در فضای مجازی، متوجه شدم پزشکي وجود دارد که هم اسم خودم هست و با شماره نظام پزشکي وي مدارک هويتي را جعل کردم و سپس با ايجاد صفحه ای در اينستاگرام به تبليغ پرداختم و توانستم حدود 1000 دنبال کننده داشته باشم و تعدادي از آنها را به ازاي دريافت مبلغی از طريق فضاي مجازي ويزيت کنم.

رئيس پليس فتا پايتخت با بیان اینکه متهم انگيزه خود را کسب جايگاه اجتماعي و درآمد اعلام کرد، افزود: با تکمیل تحقیقات پلیسی متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسراي مبارزه با جرايم رايانه اي قرار گرفت.
وی در انتها به شهروندان هشدار داد: هيچگاه فريب تبليغات کاربران فضاي مجازي را نخوريد و حتما در چنين موضوع هاي مرتبطي پس از کسب اعتماد و اطمينان  وجه ويزيت را واریز کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: