کد خبر: ۲۶۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020June 30
بایدن، نامزد ریاست جمهوری دمکرات، هرگز بدون ماسک در جمع حاضر نمی شود و قول داده است در صورت پیروزی، استفاده از ماسک را اجباری کند
شفاآنلاین>سلامت>در حالی که به نظر می رسد در بیشتر کشورهای اروپایی و شرق آسیا موج شیوع کرونا مهار شده است، آمریکا با ادامه آمار بالای شیوع کرونا هفته ای دشوار را برای این کشور رقم زد. 

به گزارش شفاآنلاین،هم دولت و هم مردم کره ای ها پیش از این تجربه مقابله با مرس و سارس را داشتند، در مقابله با این بحران کاری بزرگ انجام دادند. مهمترین وجه تمایز کره ای ها و آمریکایی ها در این موقعیت این است که کره ای ها برخلاف آمریکایی ها دائماً از ماسک استفاده می کنند.  برخی از آمریکایی ها خطر کرونا را جدی نگرفته اند. 

دیری نپایید که استفاده از ماسک نیز مانند دیگر موضوعات در آمریکا سیاسی شد و شاید این اتفاق فقط در آمریکا بیافتد.  

مهمترین عاملی که آمریکا را در چنین وضعیتی قرار داده است، رهبری این کشور است. دونالد ترامپ نه تنها واکنش مناسبی به این بحران نشان نداد، بلکه در واکنش به آن با لجبازی غفلت کرد. او در همه حضورهای اخیر خود از ماسک استفاده نکرده است و حتی خبرنگاری را که ماسک زده بود، تمسخر کرد. 

ترامپ و معاونش، پنس، به حامیان خود نشان دادند که استفاده از ماسک ضروری نیست و این فقط «طرف مقابل» است که از ماسک به عنوان نوعی بیانیه سیاسی استفاده می کند. راش لیمبا از سیاسیون راست آمریکا استفاده از ماسک را «نشانه ترس» و دمکرات ها را «بوالهوس های ماسک پوش» خواند. نمونه چنین رفتارهایی در میان بسیاری از راست گراها و اطرافیان ترامپ دیده می شود. 

به نظر می رسد پوشیدن و نپوشیدن ماسک در آمریکا با خط فکر سیاسی افراد ارتباط پیدا کرده است و آمار افرادی که ماسک استفاده می کنند در شهرهایی که اکثریت آن ها دمکرات هستند، بسیار بیشتر است. در نتیجه، بیشتر نقاط قرمز شیوع کرونا در بخش هایی از آمریکا هستند که پایگاه رأی جمهوری خواهان به شمار می روند.

 نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد آمریکایی ها سرانجام به کارایی ماسک پی برده اند. نظرسنجی ها حمایت اکثریت مردم را از استفاده از ماسک نشان می دهد؛ این در حالی است که جمهوری خواهان قدیمی تر ماسک نمی زنند. 

بایدن، نامزد ریاست جمهوری دمکرات، هرگز بدون ماسک در جمع حاضر نمی شود و قول داده است در صورت پیروزی، استفاده از ماسک را اجباری کند.   


اما هنوز مردم با آن می جنگند. آن ها خودخواهی را با آزادی و مسؤولیت اجتماعی را با جور و ستم اشتباه گرفته اند. از دید ترامپ و اطرافیانش نیز باید با هر چیزی که مورد حمایت لیبرال ها باشد، مخالفت کرد.
 
برخلاف آمریکا، در کره جنوبی آگاهی و تعهد اجتماعی از مرزبندی های سیاسی به سرعت عبور می کند و با وجود تقابل شدید میان راست ها و چپ ها، وقتی پای رفاه ملی در میان باشد، سایر مسائل کنار گذاشته می شود. هیچ طرفی علم را فقط به این دلیل که طرف مقابل آن را پذیرفته است، انکار نمی کند و انکار آن را دیوانگی می داند. آسیا تایمز کریس ثارپ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: