کد خبر: ۲۶۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020June 30
نویسنده: فدریکو جولیانی
هر دو از راه هوا انتقال می یابند و در اکثر موارد فرد را دچار مشکلات تنفسی و ریوی می کنند. هر دو نیز در میان مردم واکنش روانی یکسانی ایجاد کردند
 شفاآنلاین>سلامت>باید دید که آیا مقایسه میان کووید-19 با آنفولانزای اسپانیایی کاری بیهوده است یا برای جلوگیری از وقوع یک موج تازه و نزدیکی که شدیدتر از موج اول خواهد بود، مفید است. در این رابطه باید گفت که چنانچه بین این دو  شباهت های بسیاری وجود دارد به همان اندازه میان آنها تفاوت نیز وجود دارد.

به گزارش شفاآنلاین،به عقیدۀ رانیه ری گوئرا، معاون اقدامات راهبردی سازمان بهداشت جهانی  روند اپیدمی امروز قابل پیش بینی است. آنفولانزای اسپانیایی نیز چنین بود. در تابستان کم شده و بار دیگر در ماه های سپتامبر و اکتبر از سر گرفته شد و موجب مرگ 50 میلیون نفر در موج دومش گردید. آمار قربانیان آن در 102 سال پیش حتی از طاعون در قرن چهاردهم و جنگ جهانی اول بیشتر بود.

در خصوص شباهت ها باید گفت که هر دو از راه هوا انتقال می یابند و در اکثر موارد فرد را دچار مشکلات تنفسی و ریوی می کنند. هر دو نیز در میان مردم واکنش روانی یکسانی ایجاد کردند.


در مورد تفاوت ها نیز باید به نحوۀ انتقال و میزان خطرناک بودنشان اشاره کرد. چنین برآورد می شود که میزان مرگبار بودن آنفولانزای اسپانیایی بین2 تا 10 درصد بود در حالی که کرونا حول و حوش 5 درصد است.

آنفولانزای اسپانیایی بیشتر در میان جوانان قربانی گرفت در حالی که کرونا بیشتر برای افراد مسن خطرناک است. به نظر می رسد که ویروس جدید کرونا به نسبت ثابت باشد در حالی که ویروس آنفولانزای اسپانیایی فوری تغییر شکل داد. همچنین به نظر نمی رسد که کرونا تحت الشعاع فصل قرار گیرد.  ایل جورناله (ایتالیا)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: