کد خبر: ۲۶۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020June 30
نویسنده: یکاترینا پوستنیکووا
کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شینگن مرزهای خود را باز می کنند و اروپا نخستین منطقه ای خواهد بود که در آنجا، سفرهای گردشگری از سر گرفته می شود. البته، اتحادیه اروپا نیز در این زمینه، سیاست خود را در پیش گرفته و سفر در داخل کشورهای اتحادیه اروپا ممکن خواهد بود
شفاآنلاین>سلامت>به خاطر اپیدمی ویروس کرونا، گردشگری جهانی متحمل خسارتی بیش از 1.2 تریلیون دلار شده است. در حال حاضر، سازمان گردشگری جهانی به دنبال آن است تا ازسرگیری روند جهانی گردشگری را از اواسط پاییز آغاز کند. اما، ارزیابی کلی این روند کار دشواری است، زیرا هر روز، وضعیت مناطق گوناگون متفاوت است.

به گزارش شفاآنلاین، پیش بینی می شود که تا پایان سال، تعداد گردشگران بین المللی 70 درصد کاهش یابد. اما، این امر به عوامل بسیار و در وهله نخست، به ارتباطات هوایی منوط می باشد که کاهش آن به کاهش شدید درآمدهای شرکت های هوایی منجر شده است.

از روز 1 ماه ژوئیه، کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شینگن مرزهای خود را باز می کنند و اروپا نخستین منطقه ای خواهد بود که در آنجا، سفرهای گردشگری از سر گرفته می شود. البته، اتحادیه اروپا نیز در این زمینه، سیاست خود را در پیش گرفته و سفر در داخل کشورهای اتحادیه اروپا ممکن خواهد بود.

در آن دست از کشورهایی که درآمد حاصل از گردشگری 10 الی 15 درصد از عرصه اقتصادی را شامل می شود، ضربه بیشتری وارد شده است. در این زمینه نیز همه چیز به ازسرگیری ارتباطات هوایی منوط است، زیرا 70 درصد از گردشگران برای سفر از هواپیما استفاده می کنند.


در حال حاضر، بسیاری از کارشناسان از آغاز احتمالی موج دوم ویروس کرونا سخن می گویند. از این رو، کمترین کسی در چنین شرایطی، رفتن به سفرهای خارجی را ترجیح می دهد. در حال حاضر، اروپا جزء مناطق تقریبا سفید بشمار می رود و احتمال افزایش گردشگری در این کشورها بیشتر است.

موج نخست ویروس کرونا نشان داد که سلامتی مهم ترین چیز برای بشریت است. در صورت آغاز موج دوم، جهان بسته تر خواهد شد و سفرها بسیار اندک تر خواهد شد و پس از آن نیز تمایل مردم برای سفر کاهش بیشتری خواهد یافت.

توصیه اصلی به دولت ها این است که از شرکت های بزرگ و کوچک حمایت مالی بیشتری کنند تا بتوانند، از این بحران جهانی عبور کنند. یکی از گزینه های بسیار مهم، هماهنگی اقدامات و تبادل تجارب میان کشورها است.ایزوستیا (روسیه)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: