کد خبر: ۲۶۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020July 01
زوج و فرد کردن مدارس با عنوانی که وزیر مطرح کرده می‌تواند مدارس را پوشش داده و بخش قابل توجهی از آموزش‌ها را پوشش دهد
شفاآنلاین > اجتماعی >محمدرضا نیک‌نژاد به تشریح وضعیت مدارس در ایام کرونا پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین :محمدرضا نیک‌نژاد، کارشناس آموزش وپرورش، با اشاره به وضعیت مدارس گفت: مردم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا خسته شده‌اند. البته باید به این نکته توجه داشت که نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان نیز شاهد این وضعیت هستیم. در مدارس همچون دو ماه گذشته رعایت نکات بهداشتی برای مصونیت در برابر کرونا فراگیر نیست. هرچند فقط برخی از افراد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌پردازند. 

او افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به شکل سفت و سخت انجام نمی‌شود. در واقع فشاری از سوی نهادهای مربوطه برای رعایت این قضیه وجود ندارد. در چند سال اخیر وزارت آموزش و پرورش در مدارس دولتی قدرت اعمال نظر ندارد. برای مثال وقتی بر اساس آمار روزبه‌روز بر میزان مبتلایان به کرونا افزایش می‌یابد، طبیعتا مدرسه نیز جزو جامعه محسوب می‌شود.

این کارشناس آموزش‌وپرورش درباره کیفیت آموزش در مدارس غیردولتی در ایام کرونا افزود: آموزش در زمان کرونا به شکل مناسب انجام شده است. مدارس غیردولتی دانش آموزان را پشتیبانی می‌کند. برای مثال فرزندم در مدرسه دولتی تحصیل می‌کند. در حالی که تمامی بار آموزشی او  بر عهده بنده و همسرم است.

نیک‌نژاد تاکید کرد: تمامی همکاران در ایام کرونا برای ارتقای کیفیت آموزش دانش‌آموزان تلاش کردند. مدارس غیردولتی در ایام کرونا بهتر عمل کرده‌اند، چون این مدارس مشتری محور هستند و در صورت عدم آموزش مناسب سال آینده از لحاظ مادی با مشکلات متعدد مواجه می‌شوند.



او با بیان اینکه آموزش‌ها در ایام کرونا از بعد سخت افزاری و نرم افزاری باعث بروز شایعه شده، اظهار کرد: در برخی مدارس غیردولتی از  نرم افزارهای دانشگاهی استفاده می‌شود. باید دانست پخش این نوع اخبار خانواده‌ها را قانع کرده تا فرزندشان را در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کنند تا در آنجا پشتیبانی‌های آموزشی انجام شود. برای مثال یکی از دوستانم فرزندش در مدرسه غیردولتی تحصیل می‌کند، فرزندم هم در مدرسه دولتی تحصیل می‌کند. در مقایسه باید تاکید کرد سطح آموزشی این دو دانش‌آموز متفاوت است.

این کارشناس آموزش وپرورش گفت: مدارس غیردولتی هزینه کلان از خانواده‌ها اخذ می‌کند. هرچند بر اساس تجربه‌های شخصی مدارس غیردولتی در ایام کرونا عملکرد مناسب‌تری داشته است. برای مثال مدیران  و معلمان مدارس غیردولتی در شبکه‌های اجتماعی پیگیر هستند.

این کارشناس آموزش وپرورش با بیان اینکه در این ایام کرونایی نمی‌توان به والدین را موظف کرد تا فرزندشان را در کدام یک از مدارس ثبت‌نام کنند، گفت: بنده از مخالفان مدارس غیردولتی هستم. اساس آن را گسترش بی‌عدالتی آموزشی می‌دانم. 

نیک‌نژاد افزود: مدارس دولتی باید ناکارآمدی‌ها را جبران کنند. آموزش و پرورش بر کیفیت آموزش نظارت داشته باشد. اگرچه زوج و فرد کردن مدارس با عنوانی که وزیر مطرح کرده می‌تواند مدارس را پوشش داده و بخش قابل توجهی از آموزش‌ها را پوشش دهد. 

او در خصوص ویژگی‌های یک مدرسه خوب برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در ایام کرونا تاکید کرد: در کل توصیه نمی‌توان کرد والدین فرزندان‌شان را در کدامیک از مدارس ثبت‌نام کنند، چون با توجه به فشارهای اقتصاد خانواده‌هایی که فرزندشان را در مدارس غیردولتی ثبت نام می‌کردند هم اکنون نمی‌توانند همچنان فرزندشان را در این مدارس ثبت نام کنند.

این کارشناس آموزش و پرورش در پایان گفت: کار خاصی در مدارس غیردولتی انجام نمی‌شود. در کل تفاوت بین آموزش‌های مجازی بین دولتی و غیر دولتی وجود ندارد.برنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: