کد خبر: ۲۶۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۹ - 2020June 30
رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد:
رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای ساماندهی آزمایش‌ها و لحاظ ظرفیت آزمایشگاه‌ها، اکنون اخذ تست از موارد بدون علامت با سابقه تماس کنار گذاشته شده و فقط از افراد علامت‌دار که در تماس با بیمار قرار داشته‌اند، تست گرفته می‌شود.

شفاآنلاین>سلامت>حسین عرفانی  درباره مباحث مطرح شده مبنی بر محدود شدن تست‌های کرونا به افراد بالای ۶۰ سال و پرخطر، افزود: طیف موارد ابتلا و تماس بیماران کرونایی شامل چند گروه می‌شود. یک دسته افرادی هستند که با شک ابتلا به این بیماری فوت می‌کنند. دسته‌ای با تشخیص کرونا و عفونت شدید تنفسی در آی سی یو بستری می‌شوند. دسته دیگر به خاطر درگیری ریه و عوارض بیماری در بیمارستان در بخش‌های معمولی و به عنوان موارد شدید بستری می‌شوند.

به گزارش شفاآنلاین:عرفانی ادامه داد: تست سرپایی در بحث غربالگری، برای افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که بیماری زمینه‌ای یا بیماری ضعف سیستم ایمنی بدن دارند، انجام می‌شود. در مورد موارد تماس نزدیک با این بیماران که در ۱۴ روز گذشته در تماس بودند، قبلا برای کل آن افراد تست انجام می‌شد، ولی این موارد حالا به افراد دارای علامت محدود شده است. در واقع یک ساماندهی و نظم دهی به بحث بیماریابی و غربالگری در مورد افراد با سابقه تماس با بیمارانی که شناسایی شده‌اند، انجام شده است.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: قبل از این هم در مراکز خدمات جامع سلامت، افرادی که علامت دار بودند و حتی سن بالا نداشتند هم می‌گفتیم به پزشک مراجعه نکنند و فقط خودشان را قرنطینه کرده و به صورت روزانه تحت مراقبت قرار بگیرند و اگر بیماری آنها شدت یافت، باید به مراکز  خدمات جامع سلامت منتخب یا بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند. فقط برای افراد در معرض خطر که به مراکز مراجعه می‌کردند، تست سرپایی انجام می‌شد و اگر فرد مثبت بود، از همه افرادی که با وی تماس نزدیک داشته اند، تست گرفته می‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع باعث ایجاد خطر و انتقال بیماری نمی‌شود، افزود: آموزش‌های لازم به این افراد داده شده و ۱۴ روز قرنطینه خانگی یا ارجاع به مراکز نقاهتگاهی جهت رعایت دوره جداسازی انجام می‌شود و با رعایت توصیه و آموزش های ارائه شده در چرخه انتقال بیماری تاثیری نخواهد داشت.

ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: