کد خبر: ۲۶۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۴ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020July 01
تجویز مکمل‌های محدود کننده کربوهیدرات باید با توجه به رژیم غذایی فرد و بررسی‌های بالینی انجام شود
شفاآنلاین >سلامت >فواد عسجدی چگونگی مصرف مکمل‌های کاهش دهنده وزن را تشریح کرد.

به گزارش شفاآنلاین: این روزها مشاورین تغذیه و برخی مربیان در باشگاه‌های بدنسازی مصرف کربوبلاکرها را برای کاهش وزن پیشنهاد می‌کنند.

فواد عسجدی، عضو هیات مدیره انجمن تغذیه ایران (اتا) و مشاور تغذیه تیم‌های ملی، درباره تاثیر مصرف کربوبلاکرها در کاهش وزن گفت: تجویز  مکمل‌های محدود کننده کربوهیدرات باید با توجه به رژیم غذایی فرد و بررسی‌های بالینی انجام شود.

او افزود: نکته مهم در توصیه مکمل‌‌های کاهنده وزن که شامل انواع کربوبلاکرها، چربی ‌سوزها و ... می‌شود این است که مکمل‌ها باید براساس یک برنامه غذایی مناسب مصرف شود. مصرف مکمل بدون یک برنامه غذایی مناسب نه تنها برای ورزشکاران و سایر افراد جامعه سودمند نبوده بلکه می‌تواند باعث آسیب نیز شود.

این مشاور تغذیه اظهار کرد: محدود کردن مصرف کربوهیدرات‌ها از لحاظ دریافت خوراکی مانند انواع رژیم‌ها و همچنین محدود کردن جذب از طریق برخی مکمل‌ها می‌تواند باعث کاهش وزن شود اما این به معنای مصرف بی‌رویه این گونه مکمل‌ها نیست.


 عسجدی افزود: یکی از شایع‌ترین عوارض مصرف کربوبلاکرها ایجاد نفخ است.

او در پاسخ به این سوال که آیا کاهش وزن با مصرف مکمل‌ها با دوام و مطلوب است یا خیر؟ بیان کرد: نمی‌‌توان مصرف مکمل را خوب یا بد دانست، بلکه ممکن است یک مکمل مناسب به نحوی استفاده شود که ضرر داشته باشد. به همین دلیل توصیه مصرف مکمل‌ها باید از سوی پزشک یا مشاورین تغذیه دارای شماره نظام پزشکی انجام شود.

این مشاور تغذیه درباره یافته‌‌های جدید علمی در خصوص راهکار کاهش وزن گفت: در دو قرن اخیر چاقی به یکی از  مشکلات بشر تبدیل شده است. درگیری اصلی پزشکی جهان از بیماری‌‌های واگیر به سمت بیماری‌های غیرواگیر سوق پیدا کرده است. استفاده از فست فودها، یکجانشینی، کاهش فعالیت‌های بدنی و ... باعث شده تا چاقی روزبه روز در جامعه افزایش یافته و بیش از پیش برای بشریت دردسرساز شود.

 عسجدی در پایان اظهار کرد: براساس یافته‌های علمی با یک برنامه غذایی مناسب، تغییر سبک زندگی و استفاده از تمرینات ورزشی، می‌توان به خوبی وزن را مدیریت  و از اضافه وزن و چاقی پیشگیری کرد.برنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: