کد خبر: ۲۶۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۹ - 2020June 29
برپایی تظاهرات و راهپیمایی در ژاپن و دیگر کشورهای دنیا ضد این پدیده یک اقدام مناسب است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید از چنین تحرکاتی استقبال شود
شفاآنلاین>اجتماعی>شماری از مردم ژاپن هم مانند بسیاری از کشورها در مخالفت با آنچه تبعیض نژادی نهادینه شده در آمریکا علیه سیاهان خوانده شده است، دست به اعتراض زدند.

به گزارش شفاآنلاین، به دنبال اعتراضات سراسری در جهان علیه تبعیض نژادی، مردم ژاپن روز دوشنبه در شهرهای توکیو، ناگویا، اوزاکا و فوکوکا راهپیمایی کردند و پلاکاردهایی در دست داشتند که جمله «جان سیاهان ارزش دارد» روی آن نقش بسته بود.

اعتراضات در این کشور نشان می دهد که مردم در این کشور به این مساله که به شکلی نگران کننده و نهادینه شده به مشکلی بزرگ برای سیاهان تبدیل شده است توجه می کنند.

در همین باره نوشته است که البته در خود ژاپن پاره ای از مشکلات مانند تبعیض در داخل خانواده وجود دارد که بارها به نقد کشیده شده است اما به هیچوجه قابل مقایسه با تبعیض نژادی نهادینه شده نیست.


گزارش تصریح می کند برپایی تظاهرات و راهپیمایی در ژاپن و دیگر کشورهای دنیا ضد این پدیده یک اقدام مناسب است که باید مورد توجه قرار گیرد و باید از چنین تحرکاتی استقبال شود.

خبرگزاری کیودو در همین باره گزارش کرده است که راهپیمایی هایی که در خصوص مبارزه با تبعیض نژادی در ژاپن انجام شد بواقع حمایت و اعلام پشتیبانی مردم این کشور از سیاهان را نشان می دهد.

گزارش این رسانه ها خاطر نشان می کند که تبعیض نژادی نهادینه شده و سیستماتیک یک موضوع و پدیده بسیار خطرناک و نگران کننده در سطح جهان تلقی می شود.

ژاپن تایمز اضافه می کند برای بسیاری این مساله هست که فقط شعار دادن برای مقابله با تبعیض نژادی کفایت نمی کند کشورها باید عملا اقدام کرده و این اشکالات ساختاری را برطرف کنند تا موارد تبعیض از بین برود.رسانه های ژاپن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: