کد خبر: ۲۶۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۹ - 2020June 29
استفاده از ماسک و دستکش، رعایت کردن فاصله‌گذاری اجتماعی هنگام مراجعه به پایگاه‌های غربالگری و استفاده از دستگاه تهویه مناسب برای مکان‌های غربالگری، پوشش یا ملحفه یک بار مصرف بر روی صندلی کودک را ضروری عنوان کرد
شفاآنلاین>سلامت>رییس اداره بهزیستی کاشان گفت: والدین در صورت مشاهده علایم مشکوک ابتلا به کرونا، از مراجعه کودکان خود به پایگاه‌های غربالگری خودداری کنند.

به گزارش شفاآنلاین، ام‌البنین متقی‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: انجام غربال از سوی غربالگران با سابقه ابتلا به کووید ۱۹ تا یک ماه پس از اطلاع ممنوع است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌های اجرایی، در صورت مشاهده علایمی مانند تب، لرز، سرفه، گلودرد، تنگی نفس و سایر علایم سرماخوردگی یا سابقه تماس با بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا، مجاز به انجام غربال نیستیم.

رییس اداره بهزیستی کاشان، استفاده از ماسک و دستکش، رعایت کردن فاصله‌گذاری اجتماعی هنگام مراجعه به پایگاه‌های غربالگری و استفاده از دستگاه تهویه مناسب برای مکان‌های غربالگری، پوشش یا ملحفه یک بار مصرف بر روی صندلی کودک را ضروری عنوان کرد.

وی اضافه کرد: طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال با هدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی تنها با استفاده از دستگاه انجام می‌شود و استفاده از چارت E در پایگاه‌های غربالگری ممنوع است.

متقی‌نژاد یادآور شد: با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر احتمال اوج‌گیری دوباره شیوع ویروس کرونا، طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان از ۱۵ تیرماه آغاز می‌شود و تا پایان مهرماه ادامه می‌یابد.


وی گفت: این طرح در سال‌های گذشته به مدت ۲ ماه اجرا می‌شد اما امسال با توجه به دستورالعمل‌های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به چهارماه افزایش یافت که در استان‌های گرمسیر تا یک ماه نیز قابل تمدید است.

رییس اداره بهزیستی کاشان افزود: شمار مرکزهای غربالگری امسال با توجه به شیوع کرونا کاهش یافته و با توجه به کوتاه شدن مدت زمان انجام غربال با دستگاه، احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نیز کاهش می‌یابد.

وی هزینه انجام طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در مرکزهای غیردولتی را ۶۶ هزار ریال برشمرد و گفت: برنامه غربالگری بینایی در پایگاه ثابت اداره بهزیستی، واقع در بلوار شهیدان خاندایی و ۱۹ پایگاه مناطق مختلف شهرستان انجام می‌شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: