کد خبر: ۲۶۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۹ - 2020June 28
در سال های اخیر مشاوره های مرتبط با خشونت خانگی رو به افزایش بوده است مقامات می گویند میزان این افزایش در ماه های آوریل و مه، که کشور به طور مرحله ای وارد وضعیت اصظراری شد، بیشتر بوده است
 شفاآنلاین>سلامت>ژاپن می گوید در بازه زمانی طولانی که از مردم خواسته شده بود به دلیل ویروس کرونا در خانه بمانند، خشونت خانگی در این کشور افزایش یافته بود.

به گزارش شفاآنلاین، این دفتر با اشاره به افزایش تعداد افراد جویای مشاوره مرتبط با خشونت خانگی می گوید در دو ماه آوریل و مه /۱۳ فروردین تا ۱۳ خرداد/، مراکز حمایت و مشاوره خشونت های خانگی در سراسر کشور بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ درخواست مشاوره مرتبط با آزار و اذیت های خانگی دریافت کرده بودند.

گزارش می افزاید این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته،  در ماه آوریل حدود ۳۰ درصد و در ماه مه تقریبا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

در سال های اخیر مشاوره های مرتبط با خشونت خانگی رو به افزایش بوده است مقامات می گویند میزان این افزایش در ماه های آوریل و مه، که کشور به طور مرحله ای وارد وضعیت اصظراری شد، بیشتر بوده است.

دفتر کابینه همچنین گفته است که یک مرکز جدید مشاوره خشونت های خانگی که دولت ایجاد کرده، در طول این دو ماه تا نیمه ژوئن/۲۶ خرداد/، بیش از هشت هزار و ۲۰۰ درخواست مشاوره دریافت کرده بود.


در همین ارتباط، وزارت کار و رفاه هم گفته است که مراکز مشاوره کودک در سراسر کشور در ماه آوریل به بیش از ۱۴ هزار و ۳۰۰ مورد کودک آزاری رسیدگی کرده است در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، این رقم چهار درصد افزایش داشته است.

دولت ژاپن در ماه های آوریل و مه در سراسر کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد و ۱۲۶ میلیون نفر جمعیت را با محدودیت ها و فاصله گذاری های اجتماعی مواجه کرد تا شیوع کرونا را مهار کند.تلویزیون دولتی ژاپن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: