کد خبر: ۲۶۰۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۹ - 2020June 28
بیشتر افرادی که در ۲۴ ساعت گذشته در ژاپن به ویروس کرونا مبتلا شده اند بین ۲۰ تا ۵۰ سال داشته اند و عمدتا جوانان ۲۰ و ۳۰ ساله بوده اند که به باشگاه های شبانه و تفریحی رفت و آمد می کرده اند
شفاآنلاین>سلامت>درحالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کره جنوبی و ژاپن به شکل نگران کننده ای افزایش یافته ، تلاش های دولت محلی پکن برای کنترل بیماری موثر واقع شده و شمار مبتلایان امروز کاهش یافته است.

به گزارش شفاآنلاین، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کره جنوبی اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ نفر به کرونا مبتلا شده اند که ۴۰ مورد آن داخلی و بقیه مربوط به بازگشتی ها از خارج بوده است.

یک روز پیش نیز این مرکز خبر داده بود که در کره جنوبی ۵۱ نفر مبتلا شده و نسبت به شیوع خوشه ای بخصوص از یک کلیسا در جنوب غرب کشور هشدار داده بود.

این اولین بار از روز ۲۰ ژوئن به این طرف است که شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی از مرز ۶۰ نفر عبور می کند و با این حساب تاکنون ۱۲ هزار و ۷۱۵ نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

۲۶ مورد از ابتلا به بیماری مربوط به افرادی است که در پایتخت و حومه زندگی می کنند که نشان می دهد ابتلای خوشه ای در این منطقه هنوز برطرف نشده است.

اعضای خانوارهایی که به یک کلیسا در جنوب غرب کره رفت و آمد می کردند و یکهزار و ۷۰۰ پیرو دارد مورد آزمایش کرونا قرار گرفته و نتیجه تا پایان هفته مشخص خواهد شد.

از ژاپن وزارت بهداشت خبر داده که ۵۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در توکیو پیدا شده است که بالاترین رقم مبتلایان از ۲۵ می است که دولت وضعیت اضطراری را لغو کرد.

در مجموع در پایتخت ژاپن ۶ هزار و ۶۴ نفر به این ویروس مبتلا شده اند و بالاترین رقم روزانه مربوط به ۹ می است که ۱۰۰ نفر مبتلا بوده است.

بیشتر افرادی که در ۲۴ ساعت گذشته در ژاپن به ویروس کرونا مبتلا شده اند بین ۲۰ تا ۵۰ سال داشته اند و عمدتا جوانان ۲۰ و ۳۰ ساله بوده اند که به باشگاه های شبانه و تفریحی رفت و آمد می کرده اند.


در چین اما کمیسیون بهداشت ملی اعلام کرد در پکن در ۲۴ ساعت گذشته فقط ۱۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۱۰ نفرشان در منطقه فونگ تای و مابقی در منطقه داشینگ بوده اند .

در ابتدای شیوع بیماری در ماه جاری میلادی در پایتخت بعضا روزانه ۳۶ نفر مبتلا می شدند که بتدریج کاهش یافته است.

برخی کارشناسان اعلام کرده اند که به دلیل انجام شدن روزانه ۳۰۰ هزار آزمایش در شهر پکن ممکن است آمار مبتلایان افزایش یابد اما شوک دوم در شهر کنترل شده است. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: