کد خبر: ۲۶۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۹ - 2020June 28
سناتور آمريکايي تاکید کرد:
برخلاف کشورهاي ديگر که درگير همه‌گيري کرونا هستند، زدن ماسک صورت در آمريکا به خاطر اظهارات و عملکرد ترامپ به يک مساله سياسي تبديل شده است
 شفاآنلاین>سلامت>رهبر اکثريت جمهوريخواه در سناي آمريکا گفت مردم بايد همچنان فاصله اجتماعي را رعايت کنند و تا پيداشدن واکسن کوويد-۱۹ به زدن ماسک ادامه دهند.

به گزارش شفاآنلاین، ميچ مک‌کانل اين مطلب را در حالي که يک ماسک آبي در دست داشت، مطرح کرد.

وي افزود: اين همچون دستگاه ونتيلاتور پيچيده نيست و راهي براي نشان دادن آن است که مي‌خواهيد از ديگران مراقبت کنيد.

اظهار نظر مک‌کانل و برخي از چهره‌هاي جمهوريخواه در زمينه استفاده از ماسک صورت با نظر رئيس جمهوري آمريکا مبني بر ضرورت نداشتن زدن ماسک در مجامع عمومي، تفاوت فاحش دارد.

رهبر جمهوريخواهان سنا ادامه داد: من برنامه‌هاي مختلفي را در تلويزيون مي‌بينم که مردم از ماسک استفاده نمي‌کنند، آن را جدي نمي‌گيرند و به ديگران احترام نمي‌گذارند.

مک‌کانل اضافه کرد: ما بايد از اين مساله عبور کنيم تا نه تنها خودمان را بلکه دوستانمان، همکاران و ديگران را محافظت کنيم تا واکسن اين بيماري را به دست آوريم.



برخلاف کشورهاي ديگر که درگير همه‌گيري کرونا هستند، زدن ماسک صورت در آمريکا به خاطر اظهارات و عملکرد ترامپ به يک مساله سياسي تبديل شده است.

رئيس جمهوري آمريکا همچنين برخلاف توصيه مقامات بهداشتي اين کشور، ۲ گردهمايي تبليغاتي براي انتخابات ۲۰۲۰ برگزار کرد که نه تنها حاضران در اين سالن سرپوشيده از ماسک استفاده نکرده بودند، بلکه به فاصله اجتماعي هم پايبند نبودند.

با فشار افکار عمومي در پي افزايش آمار بيماران کرونايي در ايالت‌هاي مرکزي به ويژه ايالت‌هاي جمهوريخواه، ترامپ و مايک پنس معاون اول وي مجبور شدند برخي برنامه‌هاي انتخاباتي خود را لغو کنند.

در تگزاس که يکي از ايالت‌هاي جمهوريخواه و حامي ترامپ است، تنها در يک روز نزديک به ۶ هزار نفر مبتلا به کرونا شناسايي شدند.

اين نگراني، باعث شد تا فرماندار اين ايالت خواستار توقف بازگشايي فعاليت‌هاي اجتماعي شود، عمل‌هاي جراحي غيرضروري در بيمارستان‌ها لغو و رستوران‌ها تعطيل شوند.

بر اساس آمار منتشر شده، ايالات متحده آمريکا تا اين لحظه بيش از ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر گرفتار کرونا را شناسايي کرده است و نزديک به ۱۲۶ هزار نفر هم جان باخته‌اند.سي ان ان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: