کد خبر: ۲۶۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۸ تير ۱۳۹۹ - 2020June 28
براي نخستين بار
شيوع ويروس کرونا اگرچه در بسياري از کشورهاي اروپايي و آسيايي روند کاهشي را در پيش گرفته اما افزايش شمار مبتلايان و قربانيان کرونا در قاره آمريکا نشان مي‌دهد که اقدامات براي مهار شيوع اين ويروس در اين منطقه تا چه ميزان پيچيده شده است
شفاآنلاین>سلامت>به رغم کاهشي شدن نمودار آمار مبتلايان و جانباختگان کوويد-۱۹ در بسياري از کشورهاي اروپايي و آسيايي که نويدبخش پايان موج نخست اين بيماري است، شمار موارد ابتلا ساعتي پيش رقم ۱۰ ميليون را پشت سر گذاشت.

به گزارش شفاآنلاین،که بصورت آنلاين و لحظه‌اي شمار مبتلايان به ويروس کرونا را اعلام مي‌کند، رقم ۱۰ ميليون مورد ابتلا به بيماري همه‌گير کوويد-۱۹ در جهان را به ثبت رساند؛ همچنين شمار جانباختگان از مرز ۵۰۰ هزار نفر عبور کرده است.  

با اين حال تاکنون بيش از پنج ميليون و ۴۵۰  هزار نفر در سراسر جهان از بيماري کرونا بهبود يافته‌اند.

آمريکا با ثبت نزديک به دو ميليون ۶۰۰ هزار مورد ابتلا و بيش از 128 هزار مورد فوتي، برزيل با بيش از يک ميليون و ۲۸۰ هزار مورد ابتلا و بيش از ۵۶ هزار مورد فوتي، روسيه با بيش از ۶۲۰ هزار مورد ابتلا و نزديک به ۹ هزار مورد فوتي، هند با بيش از ۵۰۹ هزار مورد ابتلا و بيش از ۱۵ هزار فوتي و انگليس با بيش از ۳۰۹ هزار مورد ابتلا به ويروس کرونا و بيش از ۴۳ هزار مورد فوت، به ترتيب در جايگاه پنج کشور اول فهرست جهاني تعداد مبتلايان به اين بيماري قرار دارند.

 ايران با بيش از ۲۱۷ هزار مورد ابتلا، بعد ازايتاليا در جايگاه دهمين کشور درگير به ويروس کرونا قرار دارد.


شيوع ويروس کرونا اگرچه در بسياري از کشورهاي اروپايي و آسيايي روند کاهشي را در پيش گرفته اما افزايش شمار مبتلايان و قربانيان کرونا در قاره آمريکا نشان مي‌دهد که اقدامات براي مهار شيوع اين ويروس در اين منطقه تا چه ميزان پيچيده شده است.

دولت واشنگتن در حالي با چالش گسترش روزانه ويروس کرونا روبرو است که اعتراض هاي ضد تبعيض نژادي، سرنگوني پي در پي مجسمه هاي نماد برده داري در ايالت هاي مختلف، انتشار کتاب افشاگري هاي «جان بولتون» مشاور سابق امنيت ملي آمريکا همه و همه به کابوس هاي «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري اين کشور پيش از انتخابات ۲۰۲۰ ميلادي تبديل شده است.  

با افزايش ميزان مرگ و مير ناشي از کوويد-۱۹ در آمريکاي لاتين، سازمان جهاني بهداشت اعلام کرد اين منطقه در بدترين شرايط اين بيماري همه‌گير قرار دارد؛ به طوري که شمار جانباختگان در کشورهاي آمريکاي لاتين از مرز دو ميليون نفر گذشت؛ برزيل، پرو، شيلي، مکزيک در جايگاه چهار کشور نخست درگير در فهرست جهاني قرار دارند.

همزمان با تداوم شمار مبتلايان به کرونا در برزيل، دادگاه اين کشور در واکنش به سهل انگاري هاي «ژائير بولسونارو» رئيس جمهوري نسبت به شيوع روزافزون شمار مبتلايان و جانباختگان، در حکمي او را موظف به استفاده اجباري از ماسک کرد؛ برزيل در حالي به مبارزه با بيماري همه گير پرداخته است که ارتکاب اقدامات ناقض اصول بهداشتي از سوي بالاترين مقام دولتي، به بحران مضاعفي در اين کشور تبديل شده است. .  

"هانس کلاگ" مدير بخش اروپاي سازمان بهداشت جهاني نيزپنج شنبه گذشته در مورد شيوع ويروس کرونا در قاره سبز گفت: براي مدت‌ها دوباره هفته گذشته در اروپا شاهد افزايش روزانه شمار مبتلايان به ويروس کرونا بوديم، به طوري که در دو هفته گذشته، شمار مبتلايان در ۳۰ کشور روند صعودي داشته‌ است.

کلاگ همچنين اقدامات سريع کشورهايي چون لهستان، آلمان و اسپانيا در مقابله با شيوع موارد جديد کرونا در مدارس، معادن زغال سنگ و مراکز توليد کشاورزي را ستود.

شيوع ويروس کرونا همچنين سبب شده تا ميان محققان و پژوهشگران در سراسر جهان تلاشي چشمگير براي ساخت واکسن ضد ويروس کرونا شکل بگيرد؛ اين در حالي است که تاکنون هيچ واکسن و درمان قطعي براي اين بيماري کشف نشده است و تنها راه در امان بودن از اين ويروس منحوس رعايت توصيه‌هاي بهداشتي است.

ويروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چين شيوع پيدا کرد که  کميسيون ملي بهداشت چين در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دي ماه ۹۸) به صورت رسمي شيوع اين ويروس را در چين اعلام کرد.وردو مترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: