کد خبر: ۲۵۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۹ - 2020June 22
نهادهای رسمی مربوطه جمهوری آذربایجان افزایش موارد ابتلای به کرونا در میان شهروندان این کشور در یک ماه اخیر را نگران کننده خوانده و بر این اساس، همچنین هیات دولت این کشور تصمیم گرفت، رژیم قرنطینه را از اول تیر ماه تا یازدهم مرداد ماه در سراسر این کشور تمدید کند
شفاآنلاین>سلامت>به دنبال افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در یک ماه اخیر در جمهوری آذربایجان، هیات دولت این کشور از امروز (یکشنبه) محدودیت های سخت قرنطینه ای دو هفته ای در باکو و هفت شهر دیگر جمهوری آذربایجان اعمال کرد.

به گزارش شفاآنلاین، بر اساس تصمیم ستاد عملیات ویژه هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا، محدودیت های سخت قرنطینه ای به مدت دو هفته در باکو، سومقایت، لنکران، یولاخ، جلیل آباد، آبشرون، گنجه و ماساللی اجرا خواهد شد.

 طی این دو هفته ورود و خروج به این شهرها و همچنین خروج شهروندان از منزل خود بدون اخذ مجوز از طریق سیستم الکترونیکی وزارت کشور جمهوری آذربایجان برای خروج دو ساعته ممنوع و فعالیت تمامی مراکز تجاری و خدماتی به غیر از  داروخانه‌ها و مراکز درمانی و فروشگاههای مواد غذایی تعطیل خواهد بود.

  نهادهای رسمی مربوطه جمهوری آذربایجان افزایش موارد ابتلای به کرونا در میان شهروندان این کشور در یک ماه اخیر را نگران کننده خوانده و بر این اساس، همچنین هیات دولت این کشور تصمیم گرفت، رژیم قرنطینه را از اول تیر ماه تا یازدهم مرداد ماه در سراسر این کشور تمدید کند.

  طبق این محدودیت های قرنطینه ای، مرزهای جمهوری آذربایجان نیز تا ۱۱ مرداد ماه بسته خواهد بود و ارتباط هوایی، زمینی و دریایی با دیگر کشورها نیز تا آن مدت متوقف می شود، ولی این محدودیت های شامل حرکت کامیونهای باری و ترانزیتی نمی شود.

روند ابتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان به دنبال کاهش تدریجی محدودیت‌های قرنطینه‌ای در ماه‌های گذشته، در یک ماه اخیر روند صعودی و نگران کننده دارد بطوریکه بیش از نیمی از مجموع   ۱۲ هزار و ۲۳۸  نفر  مبتلا به کرونا در این کشور در هفته‌های اخیر به این ویروس مبتلا شده اند.

 تا به حال شش هزار و ۵۱۶ نفر از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان درمان و از بیمارستان ترخیص شده و ۱۴۸ نفر نیز جان خود را از دست داده و درمان پنج هزار و ۵۷۴ نفر نیز در بیمارستان های تخصصی این کشور ادامه  دارد. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: