کد خبر: ۲۵۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۸ - ۰۱ تير ۱۳۹۹ - 2020June 21
سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد:
نکته مهم این است که هیچ سطح ایمنی برای دود سیگار وجود ندارد و حتی برخورد کم با دود سیگار نیز موجب آسیب‌های جدی به سلامت افراد می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>پس از شیوع COVID-19، پانزده کشور در منطقه مدیترانه شرقی به‌طور موقت کشیدن قلیان در مکان‌های عمومی را ممنوع کردند. قبلاً نیز دو کشور این کار را انجام داده بودند و برای همین تعداد این کشورها موقتاً به ۱۷ کشور رسید.

به گزارش شفاآنلاین، قلیان به‌خاطر ماهیتش منبع بالقوه انتقال ویروس کروناست. با توجه به کاهش محدودیت‌ها، ضروری است که منع استفاده از قلیان، سیگار و سیگار الکترونیکی در مکان‌های عمومی ادامه یابد.

سازمان جهانی بهداشت برای این کار مشارکت بین وزراتخانه‌ها را پیشنهاد می‌کند و در صورت لزوم تغییرات در قانون باید اعمال شوند. همچنین باید در این خصوص در رسانه‌ها صداها شنیده شوند.

در معرض دود سیگار بودن برای افراد غیر سیگاری کشنده است. تخمین زده می‌شود که سالانه ۱ میلیون نفر به این خاطر بمیرند که این تعداد ۱۵٪ از کل کشته‌ها به‌خاطر سیگار را تشکیل می‌دهد.

استفاده از تنباکو یک عامل خطر برای بیماری‌های غیر واگیر مانند سرطان ریه است. با این حال تنباکو انتقال و مرگ در اثر بیماری‌های واگیر را نیز افزایش می‌دهد.

یک مطالعه در آمریکا نشان داد که در معرض دود سیگاربودن موجب خسارت سالانه ۱۰ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور می‌گردد.

 نکته مهم این است که هیچ سطح ایمنی برای دود سیگار وجود ندارد و حتی برخورد کم با دود سیگار نیز موجب آسیب‌های جدی به سلامت افراد می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهروز برومند
|
United States
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
0
بااندوه بسیار باید گفت سوداگران مرگ کسانی هستند که روی تابلوهای بزرگ جلوی رستوران ها بزرگ مینویسند قلیان و چای ارزان میتواند در اختیار کاربران قرار گیرد. آگاهی های بسیار درباره زیان های مرگبار نیکوتین وبویژه قلیان در سخت نمودن سرخرگ های قلب و مفز و بروز سرطان که بجائی نرسید شاید ترس از کرونا بتواند جوان های ما را از چنگال این ماده بیماری زا و مرگباربرهاند. ایدون باد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: