کد خبر: ۲۵۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 13
فکر مي‌کنم که اين اتفاق (باختن در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰) اتفاق بسيار ناراحت کننده‌اي براي کشور ما باشد
شفاآنلاین>اجتماعی>دونالد ترامپ با پذيرفتن احتمال باخت در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰ آمريکا گفت: در صورت باختن به کار خود ادامه ميدهم و مشغول به کار ديگري مي‌شوم. 

به گزارش شفاآنلاین، ترامپ در شامگاه جمعه در مصاحبه در پاسخ به اتهامات اخير جو بايدن گفت: اگر انتخابات ماه نوامبر (آبان) برنده نشوم به کار خود ادامه ميدهم و مشغول به کار ديگري مي‌شوم.  

ترامپ افزود: "مطمئناً اگر من برنده نشوم، منظورم اين است که شما مي‌دانيد، به کار خود ادامه ميدهم و کارهاي ديگري انجام مي‌دهم". 

رييس جمهوري آمريکا تاکيد کرد: فکر مي‌کنم که اين اتفاق (باختن در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰) اتفاق بسيار ناراحت کننده‌اي براي کشور ما باشد. 

بايدن نامزد حزب دموکرات و رقيب اصلي ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ روز چهارشنبه در مصاحبه با برنامه ديلي شو پيش بيني کرد که ترامپ قصد دارد اين انتخابات را به سرقت ببرد. بايدن آن را بزرگترين نگراني ناميد. 

معاون رييس جمهوري آمريکا در دوران باراک اوباما افزود: من مطمئن هستم که اگر ترامپ درصورت باخت در انتخابات از خروج از کاخ سفيد امتناع کند، ارتش وي را تا بيرون کاخ سفيد همراهي خواهد کرد. 

برخي از فعالان و کارشناسان سياسي بر اين باورند که اين احتمال وجود دارد که ترامپ حتي در صورت باختن در انتخابات از ترک کاخ سفيد امتناع ورزد. 

درهمين مورد برخي از دموکرات‌ها نگران اين هستند که ترامپ به نوعي تلاش کند تا در نتيجه انتخابات ۲۰۲۰ مداخله کند. 

با نزديک‌تر شدن به زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰ آمريکا، گمانه‌زني‌ها درباره انتخاب معاون رياست جمهوري اين کشور نيز آغاز شده و نشريه آمريکايي هيل، نام کاندوليزا رايس وزير امور خارجه وقت در زمان رياست جمهوري جورج بوش را در صدر فهرستي متشکل از يازده سياستمدار زن براي معاونت جو بايدن (در صورت پيروزي در انتخابات) قرار داده است. 

جو بايدن، ۷۸ ساله يکي از مسن‌ترين نامزدهاي رياست جمهوري است که توانست با کسب دو هزار و ۱۱ راي هئيت نمايندگان، از حد نصاب يکهزار و ۹۹۱ آرا،  نامزد واجد شرايط از حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰ آمريکا شود. 

بايدن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ بعنوان چهل و هفتمين معاون رئيس جمهوري آمريکا در دوره رياست جمهوري باراک اوباما بود. 

انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰ آمريکا پنجاه و نهمين انتخابات رياست جمهوري در آمريکا خواهد بود که قرار است در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار شود.فاکس نيوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: