کد خبر: ۲۵۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 10
فرض کنید هر ماه شما را به جلسه یا کمیته ای دعوت میکنند که این جلسه قطع نظر از مفید بودن یا نبودنش برای شما هیچ چیز ندارد و فقط مقدار زیادی از وقت "گرانبهای " شما را میگیرد و شما نمیتوانید در ان شرکت نکنید
شفاآنلاین>سلامت>اگر شما کارمند جز در اداره ای باشید و یک روز نخواهید سر کار بروید  یا کار دیگری داشته باشید میتوانید به پزشکی مراجعه کنید  ناراحتی هایی اظهار کنید ویزیتی بپردازید و او در نهایت برای شما یک استعلاجی خواهد نوشت. 

و اگر  بخواهید فقط چند ساعت سرکار نباشید میتوانید کت خود را به چوب لباسی اداره اویزان کنید که بعنی هستم . اما اگر جز مدیرا ن ارشد یا متخصصین باشید هم همچنان میتوانید از این راه ها که البته صادقانه ترین روش ها هستند استفاده کنید اما اولا این راه ها برای شما افت خواهند داشت و ثانیا پس از قتل عام تدریجی تمام عمه ها و خاله ها و عموها و سایر اقوام داشته و نداشته باز هم سرجای اول بر خواهید گشت ودر نهایت این راه حل ها فقط یکی دو بار کارکرد دارند  و تشت انها از بام افتاده است در این حالت شما میتوانید از مکانیسم های پیشرفته تری استفاده کنید که نه تنها تنبلی شما را میپوشانند بلکه ممکن است منافع دیگری هم برای شما داشته باشند  . این راه حل ها را به ترتیب زیر میتوان طبقه بندی کرد :

الف راه حل حیثیتی : فرض کنید هر ماه شما را به جلسه یا کمیته ای دعوت میکنند  که این جلسه قطع نظر از مفید بودن یا نبودنش  برای شما هیچ چیز ندارد و فقط  مقدار زیادی از وقت  "گرانبهای " شما را میگیرد و شما نمیتوانید در ان شرکت نکنید .

در این صورت میتوانید  مختصری درنگ کنید ببینید ایا واقعا برای تشکیل این کمیته یا انتخاب اعضا با شما مشورت کرده اند یا  خیر  ایا نظر شما را برای زمان مناسب جلسات در نظر گرفته اند  یا خیر یا حداقل نگاه بکنید اسم شما را ایا پایین تر از سایر افراد نوشته اند یا خیر اگر یکی یا همه این موارد مثبت باشد  انوقت  موضوع تا حد زیادی حل است میتوانید حیثیت خود را جریحه دار شده ببینید  و به شما شدیدا بر بخورد . 

در این صورت لازم نیست به این نکات اشاره ای مستقيم بكنيد تنها  کافی است  بهانه ای بیاورید که به وضوح الکی باشد . انوقت همه میفهمند موضوع دیگری در کار است  وبه شما برخورده است .

 ان وقت برخی به دست و پا می افتند که از دل شما بیرون بیاید  برخی هم ممکن است  از شما دلگیر شوند  والبته ممکن است  کار ان ان کمیته هم به خاطر اختیارات یا تخصص  شما  دچار اشکال شود . اینها همه هیچ کدام مهم نیستند .مهم این است که  وقت "گرانبها"ی خود را بیخود مصرف نکرده اید،  کسی  به اصل موضوع شک نمیکند  وتازه قرب و منزلت شما هم بیشتر شده است!
 
ب راه حل علمی :فرض بفرمایید قرار شده هر هفته کنفرانس های علمی در بخش یا موسسه ای که به ان اشتغال دارید در مورد مسایل جاری  گذاشته شود و مسیولیت این کنفرانس  ها نیز باشماست . میتوانید قیافه ای جدی بگیرید  که  یک چنین کنفرانس های عمل گرایانه ای در شان ما نیست   ما باید کنفرانس های علمی سطح بالا بدهیم  کنفرانس های علمی ای که از موسسات دیگر هم برای استفاده بیایند  . 

مثلا اگر  قرار است کنفرانس در مورد بیماری های اعصاب ودرمان انها برگزار شود ميتوانيد پيشنهاد كنيد ؛ ابتداطی یک رشته سخنرانی  یک سلول عصبی را بررسی میکنیم بعد دكتر فلانی و دكتر فلاني در مورد مواد شیمیایی داخل سلول  چند کنفرانس میدهیم بعد...... ومطمین باشید چنان این سنگ گنده میشود که کسی ان را نخواهد زد .

شما به عنوان یک ادم علمی که روی خلوص مسایل علمی تاکید دارد  وکارهای رده پایین نمیکند شناخته میشوید  و البته تا مدتها هیچ کنفرانس علمی ديگري هم  برگزار نخواهد شد که این البته زیاد مسدله مهمی نیست !
 
ج : راه حل عرفانی :ممکن است در حیطه کاری شما  تکنیک های جدیدی پيدا  شده باشد که  هنوز کاملا متداول نشده اند  و تاثیر و بی خطری انها هم هنوز به اثبات نرسیده ، یادگیری انها هم انرژی  فراوانی میطلبد كه شما  حوصله اش را نداريد.

 در این گونه موارد میتوانید از عرفان کمک بگیرید یعنی عنوان کنید که ای بابا این کارها هم که هنوز ثابت نشده حالا فرض کن  تاثیر هم داشت  چه فایده ایدارد ؟امیتوانید چند بیت شعر بخوانید در مورد  چتد روزه عمر  و  دم غنیمت است. گاهي هم فوتي به هوا بفرستيد.

در این صورت بسیاری تصور خواهند کرد که شما از مصالح عالیتری با خبرید و ان مصالح بالاتر اصلا جای بحث ندارند . در نهایت شما  در وقت و انرزی خود صرفه جویی کرده اید و این تکنولوژی جدید هم به جای ازمون و تجربه جدید   تا ابد  گرفتار یک حالت عرفانی ای شده است که حتی حاضر به بحث و جدل هم نیست! .
 
د راه حل انقلابی :فرض بفرمایید  داروی جدیدی کشف شده که  اطلاع دقیق پیدا کردن از اثرات،  عوارض و نحوه استفاده از ان مستلزم وقت و انرژِ ی قابل توجهی است . اگر دارو ساخت اروپا یا امریکا باشد میتوان قبافه ای حق به جانب گرفت که "این داروها همه توطیه کمپانی های خارجی است  میخواهند جیب ما جهان سومی ها را خالی کنند .

نباید گول خورد "  يا مثلا وقتي قرار  شد كه وظيفه خاصي را كه حوصله اش را نداريد يك نَفَر ،شايد شما ،انجام دهد به يكباره انقلاب كنيد و تمام اشكالات واقعا موجود ان موسسه را كه ريشه هايي ديرين دارند روي ميز بريزيد و انقدر در اين زمينه برآشوبيد كه هيچ كس ان وظيفه كوچك را حتي به ياد هم نياورد، اینکه ممکن است بیمارانی از دارویی که بالقوه میتواند موثر باشد  بی نصیب میمانند  خیلی اهمیتی ندارد. 

اینکه راه اصلاح ان اشكالات بزرگ ديرين هم از انجام همين وظايف كوچك ميگذرد و از اين رو تلاشي هم در جهت اصلاح انها صورت نميگيرد هيچ اهميتي ندارد مهم ان است كه  وقت بي زبان شما و حيثيت انقلابي شما هر دو يكجا حفظ شده اند .شرق 


متخصص بیماریهای مغز و اعصاب 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: