کد خبر: ۲۵۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 06
شفاآنلاین:زدن ماسک در مناطقی که شیوع ویروس کرونا گسترش یافته، توصیه شده است
شفاآنلاین>سلامت> تدروس، دبیر کل سازمان بهداشت جهانی روز پنجم ماه مه در مصاحبه مطبوعاتی که در مقر این سازمان در ژنو انجام شد اعلام کرد، بر اساس شواهد علمی جدید دستور العمل های مربوط به پوشش ماسک برای مقابله با ویروس کرونا به روز شده است. 

به گزارش شفاآنلاین، وی با اشاره به اینکه:« دولت کشورهای مختلف باید به شهروندان توصیه کنند در محیط های شلوغ همانند مغازه ها و وسایل نقلیه عمومی که رعایت فاصله اجتماعی دشوار است ، ماسک بزنند. »

 دستور العمل مربوط به استفاده از ماسک را به طور قابل ملاحظه ای اصلاح کرده است. سازمان بهداشت جهانی در گذشته اعلام کرده بود هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد زدن ماسک از ابتلاء افراد سالم به بیماری کرونا جلوگیری کند.

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت:« ما توصیه می کنیم همه افرادی که در بیمارستان ها مشغول به کار می باشند حتی کارکنانی که با بیماران کرونایی در ارتباط نیستند، از ماسک های پزشکی استفاده کنند. 

همچنین افراد بالای شصت سال و افرادی که از بیماری زمینه ای رنج می برند، در صورتی که در محیطی قرار گیرند که رعایت فاصله اجتماعی ممکن نباشد، باید از ماسک های پزشکی استفاده کنند.» دبیر کل سازمان بهداشت جهانی همچنین خاطرنشان کرد ، ماسک نمی تواند از افراد در برابر ویروس کرونا محافظت کند و در نتیجه همچنان حفظ فاصله اجتماعی و شستن دستها الزامی است. 

از سوی دیگر ، سازمان بهداشت جهانی درباره « مناطقی که گسترش شیوع ویروس کرونا وجود دارد یا مناطقی که گمان می رود شیوع ویروس کرونا در آنجا گسترش می یابد » توصیه خاصی نکرده و تصمیم در این باره را به کشورهای مختلف واگذار کرده است. 

سازمان بهداشت جهانی همچنین توصیه کرد ، برای ماسک های غیر پزشکی لازم است که چند نوع پارچه روی هم قرار داده شود. چنانچه ماسکی از دو لایه پلی استر و نایلون ساخته شده ، دو تا پنج بار قابل استفاده است. ماسک چند لایه که از پلی استر و نایلون ساخته شده از  ماسکی که از گاز پانسمان و پنبه ساخته شده ، موثرتر است. 

مدیر فنی سازمان بهداشت جهانی در مصاحبه مطبوعاتی روز پنجم در پاسخ به این پرسش که افرادی که با آزمایش پی سی آر آلودگی آنان به ویروس کرونا تایید شده است، چه مدت توانایی انتقال بیماری به افراد دیگر را دارند ، گفت:« در صورتی فرد به بیماری خفیف کرونا مبتلاء شده باشد ، پس از بروز علائم دو تا سه هفته آزمایش پی سی آر وی همچنان مثبت است ، ولی با این حال شخص بیمار هشت تا نه روز توانایی انتقال بیماری به اشخاص دیگر را دارد. » ان اچ کی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: