کد خبر: ۲۵۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 06
نویسنده: آندره آ ماساردو
بعد از این سناریو ممکن است با پیامدهای بدتری مواجه شویم با توجه به اینکه برزیل وارد فصول سردتر سال خواهد شد که برای شیوع کووید-19 بسیار مناسب است
شفاآنلاین>سلامت>پس از چندین ماه دشوار به لحاظ بهداشتی و نیز اجتماعی، اروپا دستکم در حال حاضر در حال پشت سر نهادن پاندمی کووید-19 است. اگرچه پزشکان و دانشمندان هنوز قادر به تعیین این موضوع نیستند که آیا می توان بحران مزبور را کاملاً پایان یافته قلمداد کرد یا اینکه تا پاییز آینده متوقف گردیده است، لیکن روزهای اخیر از نظر آمار مرگ و میر نویدبخش بوده اند. 

به گزارش شفاآنلاین،این موضوع اگر برای نیمکرۀ شمالی  و استرالیا و زلاندنو که در هر صورت از مزایای جغرافیایی ویژه ای برخوردارند، صدق می کند در مورد آمریکای لاتین چنین نیست. این منطقه این روزها شاهد آمار بالای مرگ و میر بر اثر این ویروس است. 

روزنامۀ گاردین  نقل کرد که نگرانی بیشتر در مورد کشور نمادین این منطقه یعنی برزیل وجود دارد که در آن تصمیمات مورد بحث بولسونارو، رئیس جمهور آن به این کابوس کمک کرده است. بعد از این سناریو ممکن است با پیامدهای بدتری مواجه شویم با توجه به اینکه برزیل وارد فصول سردتر سال خواهد شد که برای شیوع کووید-19 بسیار مناسب است.

این خطر وجود دارد که با شروع فصل پاییز و همزمان با عدم کنترل مناسب، این ویروس بار دیگر به اروپا بازگردد. همین سناریو متأسفانه ممکن است به پیش بینی مرگبار «موج دوم » که ویروس شناسان سراسر جهان به شدت از آن بیم دارند، جامه عمل بپوشاند. این امر باید دستکم  کشورهای قطب شمال  را به حالت آماده باش در آورد.

آری، بدون به خرج دادن احتیاط لازم امکان اینکه یک پاندمی جدید تأثیرات ویرانگری بر جای بگذارد بسیار است  با توجه به اینکه این سرایت ممکن است بسیار پیش از فصل زمستان نیز آغاز شود. لیکن این بار در صورت سوء مدیریت پاندمی ، برای دولت ها راه گریزی باقی نخواهد ماند.ایل جورناله (ایتالیا) 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: